سهم 59 درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مرکز آمار، از طرح آمارگیری از کارگاههای عمده و خردهفروشی لوازم خانگی برای سال 92 نشان می دهد که 51 درصد پاسخگویان (فروشندگان لوازم خانگی)، کیفیت بالای لوازم خانگی خارجی را مهمترین عامل توجه مشتریان، به لوازم خانگی خارجی میدانند.
قابل اعتماد نبودن و نداشتن کیفیت لوازم خانگی داخلی، در رقابت با رقبای خارجی، به ترتیب با 47.5 و 35 درصد،مهمترین عوامل بی توجهی مشتریان به لوازم خانگی داخلی، از دید پاسخگویان بوده است.
نتایج نشان می دهد،مهمترین دلیل بیکیفیت بودن لوازم خانگی داخلی از دید فروشندگان، به کار نگرفتن فناوری و نوآوری در ساخت کالاهای داخلی است.
بر اساس این گزارش، از نظر فروشندگان لوازم خانگی، فناوری پیشرفته با 61 درصد و خلاقیت در طراحی مناسب کالاهای خارجی با 46.5 درصد، از مهمترین دلایل با کیفیت بودن لوازم خانگی خارجی بوده است.
نتایج طرح نشان میدهد،بهره وری هر کارکن در کارگاههای عمده و خردهفروشی لوازم خانگی 199 میلیون ریال در سال 1392 بوده است.
یادآور می شود، نتایج تفصیلی طرح مذکور در قالب یک نشریه در دست چاپ و انتشار است، که کاربران میتوانند بزودی از طریق درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir و یا از طریق واحد اطلاعرسانی به آن دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/