دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:52
در نشست ارائه برنامه‌های راهبردی سال 1394 استان اصفهان

فقیهیان: باید از جزیره‌ای عمل کردن واحدهای دانشگاهی جلوگیری کرد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد در صورت تصویب و اجرای طرح تجمیع واحد‌ها بتوان از جزیره‌ای عمل کردن واحدهای استان جلوگیری کرده و همچنین گام‌های مهم و اساسی در راستای تقویت واحدهای زیان‌ده و حصول نتایج درخور توجه و شایسته استان برداشت.
کد خبر : 13305

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین فقیهیان در نخستین نشست روسای کمیته‌ها و شورا‌ها که با رویکرد ارائه سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی در سال جدید برگزار شد، با بیان خلاصه‌ای از اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته خاطرنشان کرد: علیرغم همه دستاورد‌ها در سال ۹۳ هنوز با دو مساله اساسی نگرش روزمرگی به مسائل و عدم وجود آموزش کافی نیروی انسانی روبرو هستیم و تلاش در راستای رفع و بهبود این دو نقیصه جزء ضرورت‌های پایه‌ای در هر سازمان و نهاد پویاست.








فقیهیان: ماهیت ستاد هماهنگی، ماهیت راهبردی است و جزء اصلی ترین وظایف این ستاد‌ها ارزیابی دقیق از واحد‌ها، شناخت نقاط ضعف برای پیش‌گیری از رسیدن به مرحله زیان‌دهی و سقوط و همین‌طور تقویت نقاط قوت برای دستیابی به پیشرفت‌های همه‌جانبه در هر واحد دانشگاهی است

معاون هماهنگی استان اصفهان افزود: شکی نیست با اتفاقاتی که در دانشگاه در حال وقوع است، دانسته‌های کنونی، کافی نبوده و در صورت عدم تلاش برای ارتقا و به روزرسانی دانسته‌ها، به مهره‌ای بلااستفاده در سازمان خود تبدیل خواهیم شد. همانگونه که در چند سال اخیر مبحث سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان مطرح شده طبیعتاً برای ادامه حیات دانشگاه، آشنایی با این مباحث و گسترش فعالیت در این زمینه فوق‌العاده ضروری است.


وی با تبیین جایگاه ستادهای هماهنگی در استان‌ها تصریح کرد: ماهیت ستاد هماهنگی، ماهیت راهبردی است و جزء اصلی ترین وظایف این ستاد‌ها ارزیابی دقیق از واحد‌ها، شناخت نقاط ضعف برای پیش‌گیری از رسیدن به مرحله زیان‌دهی و سقوط و همین‌طور تقویت نقاط قوت برای دستیابی به پیشرفت‌های همه‌جانبه در هر واحد دانشگاهی است.


مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود در سال جدید از جمله تاسیس مرکز مشاوره دانشگاه با اولویت خانواده و رویکرد روان‌شناسی، مذهبی و نیز پایه‌گذاری نظام پیشنهادی که یک نظام فرهنگ‌ساز است، پرداخت و از تاسیس دفتر مربوط در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


دکتر حمید دوازده امامی افزود: در سالی که در پیش‌رو داریم شورای فرهنگی – اجتماعی استان خواستار مشارکت فعال‌تر واحدهای استان در مقولهٔ فرهنگی است. به همین منظور، اجرا و تکمیل پروژه پازل فرهنگی استان که لزوم سرمایه‌گذاری هر واحد در یک زمینه فرهنگی را می‌طلبد، جزء اصلیترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.


دکتر سهیلا پرستگاری رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با بیان اینکه الگوی شورای راهبردی زنان بر سه بخش اصلی بسترسازی، معرفی زنان توانمند استان و بررسی آسیب‌ها و ارائه راهکار استوار است، گفت: در جامعه کنونی، بانوان نقش‌های متفاوتی را بر عهده داشته و در بسیاری از موضوعات و میدان ها حضور موثر و چشم‌گیر دارند و منتج بودن این حضور، منوط به پذیرش و باورمداری توانمندی بانوان در همهٔ عرصه‌ها است .


در پایان این نشست روسای شورای اقتصاد دانش‌بنیان، پژوهش و فن‌آوری، آموزشی، دانشجویی، فن‌آوری اطلاعات و حقوقی و نیز روسای کمیته‌های طرح و برنامه و بودجه و ارزیابی و نظارت برنامه‌های راهبردی خود در هر حوزه را به تفصیل بیان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب