دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در غرفه معاونت دانشجویی و فرهنگی در نمایشگاه مطبوعات انجام شد

نمایش 400 نشریه برگزیده دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با عرضه بیش از 400 عنوان نشریه دانشجویی در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حاضر شده است.
کد خبر : 132988

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت واحد اسلامشهر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، برای عرضه نشریات دانشجویی این دانشگاه شرکت کرده‌ است. در این غرفه همه نشریات دانشگاه آزاد اسلامی که در اولین جشنواره نشریات دانشجویی در واحد تبریز برگزیده شده‌اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.


بین 400 تا 600 نشریه در 13 حوزه از قبیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و دینی، صنفی، مهندسی، علوم‌پزشکی، علوم‌پایه، علوم انسانی، ادبی، هنری و ... در غرفه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عرضه شده است. دوره انتشار این نشریات اکثرا به صورت ماهنامه، گاهنامه و فصلنامه است.


استان‌های اصفهان، تهران و چهارمحال‌وبختیاری بیشترین نشریات این غرفه را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از این نشریات در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌ نشریات دانشجویی در واحد تبریز توانستند رتبه اول را کسب کنند که از آن جمله می‌توان به نشریه سدید و اتفاق در بخش صنفی از استان اصفهان؛ نشریه اندیشه نو، آوای بیدار و فریاد خاموشی در بخش سیاسی از استان‌های ایلام، قم و مشهد، نشریه قلم آزاد در بخش فرهنگی از واحد تهران جنوب و نشریه لنگر در بخش فنی مهندسی از واحد تبریز اشاره کرد.


همچنین در این غرفه هدایایی در قالب پک‌های فرهنگی شامل معرفی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی، ویژه‌نامه نمایشگاه مطبوعات، برنامه راهبردی دانشگاه برای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی و شیوه‌نامه درست نوشتن در نشریات به عموم بازدیدکنندگان از جمله دانشجویان داده می‌شود.


کتاب مجموعه مقررات و آئین‌نامه‌های نشریات دانشجویی برای آگاهی بیشتر دانشجویان از نحوه فعالیت در نشریات به دانشجویان داده می‌شود تا اطلاعات بیشتری از نحوه فعالیت در نشریات کسب کنند. از فعالیت‌های دیگری که در این غرفه انجام می‌شود، کارهای خطاطی و نقاشی است و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از شخصیت‌های حوزه‌های مختلف که از این غرفه بازدید می‌کنند، چهره آنها را طراحی و به مسئولان هدیه می‌دهند.


اخبار این غرفه و نشریات دانشجویی از سوی خبرگزاری آنا و سایر رسانه‌های دانشگاه به نحو شایسته به جامعه دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود.


غرفه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در راهروی سوم طبقه 2 شبستان در غرفه شماره 2 واقع شده است و تا 21 آبان از ساعت 9 تا 21 شب، پذیرای عموم دانشجویان و همه علاقه‌مندان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب