دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با آنا خبر داد:

تلاش برای کسب سهم 2 درصدی تحقیق و توسعه در بودجه/ نقش موثر دانشگاه آزاد در ثروت آفرینی در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تاکید ما در کمیسیون اقتصادی این است که 2 درصد از بودجه را به تحقیق و توسعه اختصاص دهیم، البته 2 درصدی که به طور واقعی محقق شود، نه اینکه در سطح موارد ابتدایی باقی بماند.
کد خبر : 132977

معصومه آقاپور علیشاهی،‌ نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری آنا افزود:‌ در بودجه سال96 بودجه ای که برای تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته می شود و بودجه ای که برای صنعت اختصاص میابد می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد.


وی ادامه داد:‌ باید یکی از اهداف اصلی در دانشگاه آزاد این باشد که بتواند چرخ دنده صنعت و دانشگاه را در کنار هم قرار دهد.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در کشورهای درحال توسعه و ایران این چرخ دنده ها در جهت هم حرکت نمی کنند و همدیگر را خرد می کنند و یا در بهترین حالت هر کدام به تنهایی دور خود می چرخند.


وی گفت:‌ باید در حوزه دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان تلاش کنیم تا این حلقه اتصال ایجاد شود.


آقاپور علیشاهی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف دانشگاه ها باید تنها هدف خود را از روی مقوله آموزش بردارند و به سمت درآمدگرایی و درآمدزایی و ثروت آفرینی در جامعه بروند.


وی تغییر نگرش را مهمترین نکته در تحقق این امر دانست و افزود:‌ از همین رو در خواست می‌شود در شاخه های مدیریتی دانشگاه‌ها ساز و کارهای جدید را در نظر داشته باشیم.


عضو کمیسیون اقتصادی بر استفاده از نیروهای جوان در این مسیر تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم از خلاقیت،‌نوآوری و ابتکار در کشور بیشتر بهره ببریم. اگر قدرت سرمایه نداریم اما می توان با نوآوری و خلاقیت ثروت آفرینی کنیم.


وی افزود: همه دانشگاه ها در این زمینه نقش دارند و نقش دانشگاه آزاد در این حوزه می تواند بسیار مهم باشد.


وی یکی از مهمترین کاستی‌ها در این حوزه را ساختار بوروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: باید دیوار این موانع را کوتاه کرده و از تمام بدنه مانند صنعتگری که تحصیلات دانشگاهی ندارد اما مهارت و تجربه بالاتری دارد استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته