دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1395 - 14:31

پیامدهای انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا/ موج مهاجرت آمریکایی‌ها به کانادا!

انتخاب میلیاردر جمهوری‌خواه در آمریکا باعث شد تا حوادثی در داخل و خارج آمریکا رخ دهد.
کد خبر : 132959

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مردی که تا بیش از یک سال پیش در هیچ محفل سیاسی شناخته شده نبود، با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رئیس جدید کاخ سفید لقب گرفت.


این تحول سیاسی در آمریکا، در دیگر کشورها تاثیراتی به همراه داشت.


برگزاری نشست بررسی تبعات انتخاب ترامپ در کره‌جنوبی


پایگاه خبری مملکةالیوم نوشت: «کره‌جنوبی به‌دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جلسه‌ای با هدف بررسی تبعات این انتخاب در رابطه با سئول برگزار کرد.»


مهاجرت آمریکایی‌ها به کانادا افزایش یافت/ سایت مهاجرت از کار افتاد


پایگاه خبری شبکه العالم گزارش کرد: «روزنامه ایندیپندنت نوشت مراجعه کاربران آمریکایی به سایت مهاجرت رسمی به کانادا به حدی بوده که باعث از کار افتادن آن شده است.»


ایندیپندنت نوشت: «سایت مهاجرت به کانادا به علت مراجعه بسیار زیاد کسانی که درصدد ترک آمریکا هستند، از کار افتاده است.»


این روزنامه افزود: «به نظر می‌رسد شمار قابل توجهی از آمریکایی‌ها از نتیجه انتخابات به نفع ترامپ نگران هستند و همین موضوع باعث شده است که خود را برای ترک این کشور و عزیمت با خانواده‌های خود برای زندگی در کانادا آماده کنند.»


حیرت و نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان


انتخاب ترامپ نه تنها هواداران هیلاری کلینتون، بلکه افکار عمومی در سطح منطقه و جهان را نیز متاثر و نگران کرد.


کاربران عرب‌زبان از انتخاب ترامپ با تعابیری همچون «پایان جهان نزدیک است» و «رئیس‌جمهوری ترامپ یعنی جهانی پر از دیوانگی و کم از عقلانیت» یاد و به‌طور گسترده نسبت به سیاست‌های دولت جدید آمریکا نسبت به تحولات خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.


برخی کاریکاتوریست‌ها نیز فرصت را مغتنم شمردند و با طراحی مجسمه آزادی آمریکا پس از پیروزی ترامپ، حزن و اندوه آمریکایی‌ها از این اتفاق را به تصویر کشیدند.



رئیس اسبق پنتاگون: ترامپ در نوع روابط آمریکا با روسیه تجدیدنظر کند


چاک هیگل، وزیر اسبق دفاع آمریکا در مصاحبه منتشره امروز در روزنامه آلمانی هاندلسبلات گفت: «دونالد ترامپ راهی جز تنظیم مجدد روابط با روسیه در پیش نخواهد داشت. این موضوع باید یکی از اولویت‌ها برای رئیس‌جمهوری جدید باشد.»


وی افزود: «من می‌دانم که این موضوع دشوار است، زیرا روحیات ضد روسی در آمریکا از جمله در میان نمایندگان کنگره بسیار افزایش یافته و در مقابل روحیات ضد آمریکایی در روسیه تقویت شده است.»


وزیر اسبق دفاع آمریکا تصریح کرد: «فکر می‌کنم ترامپ راه دیگری نداشته باشد. این نشانه ضعف نیست و قدرت‌ها باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند. رئیس‌جمهوری جدید باید هرچه زودتر به اروپا و آسیا سفر و دست دوستی به سوی متحدان ما دراز کند. او همچنین باید دنبال همایش مناسبی با شد تا بتواند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کند.»


وزیر اسبق دفاع آمریکا افزود: «من پیشنهاد می‌کنم ترامپ فورا کمیسیون کارشناسان را تشکیل دهد و این کمیسیون توصیه‌های مفصلی را درباره سیاست در سوریه، خاورمیانه و روابط با روسیه تدوین کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب