دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1395 - 12:25
درگفت‌وگو با آنا؛

نصر آزادانی: خدابخشی به تیم ملی بازمی‌گردد/ جواب اعتماد فدراسیون تکواندو را می‌دهم

مربی تیم ملی تکواندو گفت: برنامه کادرفنی تکواندو این است که اعتماد به نفس را به هوگوپوشان تیم ملی برگرداند.
کد خبر : 132949

علیرضا نصر آزادانی در خصوص حضور خود در تیم ملی تکواندو به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «آمده‌ام تا بتوانم بر تجربیات مربیگری خود زیرنظر بیژن مقانلو که سال‌ها در تیم‌ملی و تیم‌های بزرگ مربیگری کرده، بیافزایم. باید پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم و از فرصت خطیری که پیدا کرده‌ام نهایت استفاده را ببرم. من سال‌ها در تکواندو بوده‌ام و سال گذشته هم در گیتی‌پسند اولین تجربه مربیگری‌ام را گذراندم. حالا باید داشته‌هایم را به ملی‌پوشان منتقل کنم.»


او ادامه داد: «وقت را نباید هدر بدهیم. ما مسابقات مهمی را پیش‌رو داریم و باید آماده شویم تا بتوانیم از سد حریفان خود عبور کنیم. رقبا در سال‌های اخیر به خوبی پی به قدرت تکواندوکاران ایرانی برده اند و بنابراین با تمرکز و آمادگی بالایی مقابل ما ظاهر می‌شوند. پس باید خوب کار کنیم تا باز هم برنده باشیم و بتوانیم در میادین آسیایی و جهانی برای ایران افتخارآفرین باشیم.»


مربی تیم ملی تکواندو با اشاره به فراموش کردن خاطرات تلخ المپیک ریو برای ملی‌پوشان ایران بیان کرد: «زندگی دکمه بازگشت به عقب ندارد و نباید ما در گذشته بمانیم. ما درسی که باید می‌گرفتیم را گرفتیم و حالا بچه‌ها باید تلاش کنند تا بار دیگر روی شیاپ‌چانگ بدرخشند. به طور حتم برنامه کادرفنی تکواندو این است که اعتماد به نفس را به هوگوپوشان تیم ملی برگرداند. این اتفاق درحال شکل‌گیری است و من در تمرینات شاهد این بوده‌ام که فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی کاملا با روحیه تمرین می‌کنند. به زودی مهدی خدابخشی هم به جمع ما اضافه می‌شود چرا که در مسیر تکواندو ایران بار دیگر قهرمانی‌های پی‌درپی قرار دارد و این پتانسیل را داریم که به قهرمانی‌های بیشتری برسیم.»


او تاکید کرد: «امروز بحث هوش و ذکاوت و البته سرعت عمل همراه با دقت مهم‌ترین اولویت‌ها در مبارزات تکواندو است. بچه‌های ما همه فاکتورهای موفقیت را دارند و کافیست در رقابت‌های خود اولویت‌ها را در نظر بگیرند و برای شکست حریفان خود اقدام کنند. تکواندو ایران جزو برترین‌های دنیا بوده و این موضوع در آینده هم شکل خواهد گرفت.»


نصر آزادانی درباره اینکه چگونه می‌توان به تکرار موفقیت‌های گذشته تکواندو امیدوار بود، تصریح کرد: «بله،‌ما بارها خود را اثبات کرده‌ایم و باز هم این اتفاق خواهد افتاد. همه مسائل با پشتکار حل می‌شود و کافیست صبور باشیم. تلاش مستمر همواره جواب داده و بعد از این هم به نتیجه منجر خواهد شد.»


او خاطرنشان کرد: «خوشبختانه ما در تمامی اوزان نفرات بسیار خوبی داریم که می‌توانند در مسابقات برای ایران افتخارآفرینی کنند. بعد از این ما با آگاهی کامل برابر تمام رقبا قرار می‌گیریم و برابر هیچ حریفی خودمان را از پیش برنده نمی‌دانیم. خوشبختانه رقابت‌های لیگ به خوبی در حال جریان است و بهترین‌های لیگ هم به اردوهای تیم ملی راه پیدا کرده‌اند. با انگیزه بالایی که در چهره یکایک ملی‌پوشان تکواندو دیده می‌شود و البته با رقابت بسیار خوبی که ما در اوزان مختلف داریم، بهترین‌ها در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شوند و به طور حتم مدال‌های ما بیشتر خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته