دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:51
به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌شود

تقدیر از یک عمر فعالیت ادبی عبدالعلی دستغیب

مراسم تجلیل و تقدیر از یک عمر فعالیت ادبی و فرهنگی سید عبدالعلی دستغیب در شیراز برگزار شد.
کد خبر : 13293

به گزارش آنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، گروهی از نویسندگان و اهالی قلم، به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به دیدار سیدعبدالعلی دستغیب رفته و با این استاد نقد ادبی و ترجمه، دیدار و گفتگو کردند.


در این برنامه که عصر روز گذشته در منزل عبدالعلی دستغیب در شهر شیراز برگزار شد، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، استاد محمدعلی بهمنی (شاعر)، محمد حنیف (نویسنده، عضو هیئت علمی جایزه جلال)، شهریار عباسی (نویسنده و برگزیده جشنواره شهید غنی پور)، یوسف علیخانی (نویسنده و برگزیده جایزه جلال)، جواد محقق (شاعر و معاون شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان)، ابراهیم زاهدی مطلق (نویسنده و معاون داستان در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان)، میثم امیری (نویسنده و برنده جایزه داستان انقلاب) حضور داشتند.



سیدعبدالعلی دستغیب در این دیدار صمیمی، از مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بخاطر این دیدار قدردانی و تشکر کرد. مهدی قزلی نیز ضمن ابلاغ سلام دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، از این استاد نقد ادبی تجلیل کرد.


وی در این دیدار با اشاره به دانش و جایگاه مبرز استاد دستغیب در نقد ادبی گفت: «در نظر داشتیم از تجربه و دانش شما در هیئت علمی جایزه جلال استفاده کنیم، از منابع موثقی اطلاع یافتیم که شرایط جسمی شما به گونه ای نیست که هفته ای یکی – دو بار به تهران بیایید. بنابراین وظیفه خود دانستیم امروز به دیدارتان آمده و سالهای متمادی خدمات شما را به جامعه ادبی کشور ارج نهیم و از شما سپاسگزاری کنیم».


قزلی تاکید کرد: «شاعران و نویسندگان بسیاری در تهران بودند که تمایل داشتند در این سفر و در دیدار با شما حضور داشته باشند اما بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان امکان آن را نداشت تا همه نویسندگان و شاعرانی که مشتاق دیدار شما بودند را به اینجا آورد.»


عبدالعلی دستغیب نیز با ابراز خشنودی از دیدارش با نویسندگان و شاعران، از دلایل حضورش در شیراز گفت و خاطرنشان کرد: «در شهر شیراز آرامش دارم و قصد دارم از این به بعد در شیراز بمانم». وی همچنین با ذکر این نکته که قصد دارد کتابهایش را تجدید چاپ کند، خواستار تجدید چاپ «کالبد شکافی رمان ایرانی» شد که پیش از این از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده بود.»


در دیدار صمیمانه اهالی قلم با استاد عبدالعلی دستغیب؛ بهاره شفیعی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مهدی نجابت، مدیر حوزه هنری استان فارس نیز حضور داشتند. شفیعی در این دیدار درباره آثار استاد دستغیب گفت: «ما آمادگی کامل داریم تا هر برنامه ای که استاد دستغیب در شهر شیراز داشته باشند را حمایت کرده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار ایشان قرار دهیم.»


نجابت نیز در این دیدار با تاکید به همکاری حوزه هنری شیراز در حل مشکلات استاد دستغیب اظهار داشت: «باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا جامعه ادبی کشور و جوانان اهل ادبِ شیراز بتوانند از حضور استاد دستغیب در این شهر بهره مند شوند.»


بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، امروز مراسم رسمی تجلیل از این استاد برجسته ادبیات را در حوزه هنری این شهر برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته