دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1395 - 08:52
سخنگوی سازمان امداد و نجات به آنا گفت

25 کشته در حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین در محور اقلید

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین در محور اقلید ـ یاسوج گفت: در اثر این حادثه 25 مسافر جان خود را از دست داده و 22 نفر مصدوم شدند.
کد خبر : 132852

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در شب گذشته اظهار کرد: ساعت 20:20 شب گذشته حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین استان یزد با 47 سرنشین در جاده اقلید به یاسوج رخ داد که بلافاصله پس از از اعلام گزارش به هلال احمر، سه دستگاه خودرو نجات و 5 آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد:در این حادثه 21 زائر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.
مرتضوی افزود: 17 مجروح حادثه توسط اورژانس و 5 نفر نیز توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند که متاسفانه چهار نفر از مجروحان به علت شدت جراحات جان خود را حین انتقال از دست دادند.
سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر یادآور شد: 12 نفر از جانباختگان این حادثه در داخل اتوبوس گرفتار شده بودند، که امدادگران با انجام عملیات رها سازی اجساد را خارج کردند.


مرتضوی همچنین به زلزله صبح امروز اشاره کرد و گفت: زمین‌لرزه 4.2 ریشتری نیز ساعت 4:45 صبح امروز منطقه فاریاب کرمان را لرزاند که این زمین‌لرزه در عمق 28 کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوسته است و هلال‌احمر بلافاصله پس از این حادثه دو تیم ارزیاب را جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه و خسارات احتمالی به منطقه اعزام کرد.


وی گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های اولیه این زمین‌لرزه خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته