دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:28
آنا در گفت‌وگو با کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت گردوغبار کشور را بررسی کرد

کاهش دید در «کهک» قم به خاطر غلظت غبار/ رقص تهران در غبار محلی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از غلظت شدید گردوغبار در منطقه « کهک» قم و همچنین افزایش آن در استان‌های جنوبی کشور خبر داد و گفت: در این میان غبار تهران محلی است و تا روز دوشنبه از میزان آن کاسته می‌شود.
کد خبر : 13283

حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص وضعیت هوای دو روز آینده کشور گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز (شنبه) در بخش‌هایی از کشور به ویژه تهران، آستارا، انزلی، فرودگاه رشت، ساری، تالش، قزوین، آذربایجان غربی و مناطقی از زنجان، غبار محلی به شکل مه غلیظ دیده می‌شود که در اکثر این مناطق موجب کاهش دید شده است.


وی افزود: در این بین بیشترین غبار مربوط به منطقه «کهک» در استان قم بوده که فاصله دید را به حدقل رسانده است.


نقشینه تصریح کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود بارش‌ها در دامنه زاگرس، مرکز، شرق و شمال شرق کشور از بعدازظهر امروز آغاز شده و این سامانه بارشی کم کم به سمت خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌روی داشته باشد و در نهایت از مرزهای شرقی کشور خارج شود.


به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز وزش باد در مناطق جنوب غرب، جنوب شرق و جنوب کشور یعنی در سواحل خلیج فارس همراه با افزایش میزان گردوغبار و ارتفاع موج پیش‌بینی می‌شود و همچنین ادامه این وضعیت در سواحل دریای عمان و جنوب شرق کشور یعنی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان تا فردا (یکشنبه) را شاهد خواهیم بود.


وی در خصوص وضعیت هوای شهرهای شمالی کشور نیز گفت: به علت وزش باد جنوبی، انتطار می‌رود که در روزهای آینده شاهد افزایش دما در این شهرها و همچنین استان اردبیل باشیم. به عنوان مثال دمای هوای ساری تا 7 درجه گرم‌تر می‌شود.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: انتظار می‌رود جو کشور در روز دوشنبه آرام باشد و تهران نیز از بعدازظهر امروز افزایش ابر و بارش‌های پراکنده خواهد داشت.


نقشینه همچنین تاکید کرد که از امروز میزان غبار محلی تهران کاسته شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها فردا آسمان پایتخت صاف و آفتابی است.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: با این وجود وزش باد جنوبی که از کشور عراق شدت می‌گیرد غلظت گردوغبار را در استان‌های جنوبی و به خصوص خوزستان در روزهای آینده افزایش خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته