دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد بندرعباس:

امروزحمایت و اعتبار بخشی دانشگاه‌ها، شاخص اصلی رشد در کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه حمایت و تقویت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای حل مشکلات و موانع جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروزحمایت و اعتبار بخشی دانشگاه ها، یکی از شاخص های اصلی کشور برای قرار گرفتن در ریل پیشرفت و توسعه است.
کد خبر : 132828

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی باقری در جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور معاونان آموزشی برگزار شد، با تاکید بر لزوم همدلی و همراهی بیشتر مسئولان برای جامه عمل پوشاندن به اهداف دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر جامعه افزود: با نگاه اجمالی به این نتیجه خواهید رسید که نگاه حمایتی مسئولان با هدف توسعه علمی رمزموفقیت کشورهای توسعه یافته بوده است.


این مسئول توجه به استقلال و تقویت دانشگاه را یکی از مولفه های مهم برون رفت کشوراز مشکلات موجود دانست و عنوان کرد: مشکلات کشور باید علمی و از دروازه دانشگاهها رد و حل شود.


وی اعتماد و محول کردن بخشی از خدمات جامعه به دانشگاه را نیاز کشور دانست و گفت: دانشگاه این پتانسیل را دارد تا با استفاده از امکانات و نیروهای صاحب نظر و متخصص خود بتواند خدمات مطلوبی را ارائه دهد.


رئیس واحد بندرعباس غافل شدن از دانشگاه را به منزله از دست دادن فرصت های زیاد یاد کرد و گفت: این دانشگاه است که می تواند با رویکرد سازنده خود تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و زمینه ساز پیشرفت همه جانبه کشور قرار گیرد.


باقری دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی هدفدار و کاملا آینده نگر توصیف کرد و افزود: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر منابع خود و بدون بهرمندی ازکمک های دولت توانسته به خوبی از پس ماموریت مهم خود فائق آید و رضایت مردم را به خوبی جلب کند.


وی با بیان اینکه دیگر جایی برای بی مهری و تنگ نظری ها در عرصه علمی وجود ندارد گفت: آنهایی که متاسفانه دانشگاه را مورد بی مهری خود قرار می دهند باید بدانند دیگر جایی برای این کار نیست و باید با قبول واقعیت ها، این دانشگاه را همراهی کنند.


رییس شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه به تشریح بخشنامه های سازمان مرکزی در حوزه آموزش پرداخت و گفت: نیاز است تا بخشنامه های آموزشی توسط معاونان و کارشناسان آموزش به طور دقیق مطالعه و به کار گرفته شود.»


مازیار یحیوی افزود: «عدم رعایت ضوابط و عدول از بخشنامه های سازمان به مفهوم تخلف محسوب شده و می تواند عواقب بدی را رقم بزنند.


وی خواستار رعایت همه جانبه موارد آموزشی مطابق ضوابط شد و به پرسش های حاضران پاسخ گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته