دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 16:40
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

سازمان غذا و دارو به صورت مستمر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان نظارت دارد

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سازمان به صورت مستمر و مداوم بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان در صدا و سیما نظارت دارد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شده تبلیغ بسیاری ازاین کالاها در صدا و سیما قطع شد.
کد خبر : 132805

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو طی بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه آنا درباره تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان در صدا و سیما گفت: لیست کالاهای آسیب‌رسان مشخص است و صدا و سیما نباید این کالاها را در رسانه‌های جمعی تبلیغ کند و ما این مساله را بارها اعلام کردیم و به مسئولین تذکر دادیم و پیگیری‌ها و نظارت‌های ما همچنان ادامه دارد.


وی افزود: به صدا و سیما اعلام شده صدور مجوز تولید محصول در کشور دلیل بر این نمی‌شود که آن کالا در صدا و سیما تبلیغ شود. ما بارها شاهد تبلیغ کالاهای سلامت با شعار درمان قطعی در تلویزیون بودیم؛ برای مثال داروهایی برای درمان قطعی دیابت، درمان ریزش مو و ... تبلیغ شده و این در حالی است که هیچ یک از این داروها مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و هیچ دارویی نیز نمی‌تواند به صورت قطعی این بیماری‌ها را برطرف کند. بر این اساس ما بارها به صدا و سیما مساله عدم تبلیغ این کالاها را هشدار دادیم و خوشبختانه با پیگیری مسئولین تبلیغ این کالاها قطع شد اما نظارت‌های ما بر تبلیغ کالاها ادامه دارد.


رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم برای تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان با صدا و سیما به صورت جدی و قانونی برخورد کنیم بلکه تنها با نظارت و پیگیری و تذکر می‌توان در مقابل تبلیغ کالاهای ممنوع اقدام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته