دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 13:01

تعجب اسرائیلی‌ها از بی‌تفاوتی اوباما درباره لغو تحریم اس-300

روزنامه‌ اسرائیلی با نشر اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا درباره دفاع از تصمیم همتای روس خود برای مجهز کردن ایران به موشک‌های «اس300» نوشت که تحلیلگران اسرائیلی از ایراد چنین اظهاراتی بسیار تعجب کرده‌اند.
کد خبر : 13273

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «تایمز آو اسرائیل» نوشت: تحلیلگران اسرائیلی از اظهارات شب جمعه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شوکه شدند.


در آن اظهارات «اوباما» با روی باز به درخواست ایران برای برچیدن فوری همه تحریم‌های اقتصادی و نیز لغو ممنوعیت فروش سیستم‌های دفاعی روسیه به ایران برخورد کرد.


تاکنون مقام‌های اسرائیلی به این دلیل که اصولا سیاست‌مداران در روز شنبه که روز تعطیل یهودیان است، کار نمی‌کنند به این اظهار نظر «اوباما» واکنش نشان نداده‌اند.


«بن کاسپیت» تحلیلگر امور دیپلماتیک شبکه 10 اسرائیل گفت: من با شنیدن اظهارات «اوباما» از تعجب دهانم باز مانده بود. به‌ویژه وقتی که وی از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای مجهز کردن ایران به موشک‌های «اس300» دفاع کرد.


«آلون بن دیوید» مجری بخش خبری این شبکه نیز گفت: «اوباما» فقط تعجب کرده است که روس‌ها چرا دیر به تعهد خود درباره ایران عمل کرده‌اند؟ این بسیار تعجب آور است.


«کاسپیت» گفت: این واکنش «اوباما» برای آمریکا جدید است. ما پیشتر به اوضاع بهتری عادت داشتیم.


همچنین شبکه 10 اسرائیل به‌نقل از مقام‌های دیپلماتیک ارشد اسرائیل خبر داد که دورنمای خارج کردن اسرائیل از مذاکرات به رهبری آمریکا با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور در حال حاضر به نقطه صفر رسیده است. این مقام‌ها گفته‌اند، از نظر آمریکا مسئله ایران تمام شده است.


«اوباما» روز جمعه در واشنگتن، در اظهاراتی گفت تعجب کرده است که چرا لغو فروش موشک‌ها به ایران این قدر طول کشیده است.


«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با تجهیز ایران به این سیستم‌های موشکی پیشرفته مخالفت کرده است و روز گذشته (جمعه) در تماس تلفنی با «پوتین» از وی خواسته است تا از این تصمیم خود صرفنظر کند ولی «پوتین» این درخواست نخست‌وزیر اسرائیل را رد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته