دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 14:06
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

پذیرش 2600 کودک کار در دو ماه گذشته/ خلاء قانونی بهزیستی برای نگهداری از کودکان بد سرپرست

رئیس سازمان بهزیستی از پذیرش دو هزار و 640 کودک کار در تهران طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در زمینه پذیرش و نگهداری کودکان بد سرپرست با خلاء قانونی مواجه هستیم.
کد خبر : 132706

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بند‌پی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اشاره به وضعیت کودکان کار و خیابان در فصل سرما اظهار کرد: کودکان کار به دو دسته تقسیم می‌شوند از جمله کودکانی که فاقد سرپناه هستند و کودکانی که توسط افراد و باندهای حرفه‌ای استثمار شده‌اند.


وی افزود: در دو ماه گذشته دو هزار و 640 کودک کار در تهران پذیرش شده و سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند که تا پایان آبان ماه افراد رها شده را مورد حمایت خود قرار دهند. در همین راستا نیروی انتظامی هم اعلام آمادگی کرده و نسبت به پذیرش این افراد اقدام می‌شود.


محسنی بندپی به ورود قوه قضاییه به حضانت از کودک کار اشاره کرد و گفت: متاسفانه در زمینه پذیرش و نگهداری کودکان بد سرپرست با خلاء قانونی مواجه هستیم زیرا اگر والدین کودک کار درخواست بدهند که کودک از بهزیستی پس گرفته شده و به خانواده برگردد سازمان بهزیستی مجبور است خواسته آنان را اجابت کرده و کودک را به خانواده تحویل دهد.


رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در این راستا قوه قضاییه قول داده اگر دو بار کودک به خانواده برگشت و مجدد به عنوان کودک کار رها شد صورت‌جلسه‌ای تنظیم شود و برای بار سوم تحویل خانواده داده نشود و از خانواده سلب صیانت شود. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که حدود 4 تا 5 هزار کودک کار در تهران وجود داشته باشد.


وی به آمارهایی از عوامل تأثیرگذار بر مسائل مرتبط با بهزیستی اشاره کرد و گفت: آسانسور سالانه جان 640 نفر را می‌گیرد و 2 تا 3 هزار نفر را مصدوم می‌کند. همچنین در حوادث ترافیکی 16 هزار نفر جان خود را از دست می‌‌دهند و 5 تا 6 برابر آن دچار معلولیت می‌شوند. عوامل زیست محیطی به گونه‌ای است که آلودگی منابع آب 7 تا 8 درصد تولید ناخالص ملی را می‌بلعد و ژن‌های معلول‌زایی در کشور از عوامل مؤثر تولد افراد معلول است در حالی که اگر شناسایی شوند،این رقم کاهش می‌یابد.




رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد:با افزایش مسئولیت اجتماعی می‌توانیم به افراد دچار فقر مالی و حاشیه‌نشین کمک کنیم بنابراین تشویق و ترغیب جنبش مسئولیت اجتماعی هم به نفع جامعه خواهد بود و هم به بهزیستی کمک می‌کند که برای جامعه هدف خود اقدام کند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته