دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 12:54
ثروتی در گفت‌وگو با آنا:

احمدی‌نژاد اطلاعات غلط به مردم می‌داد/ دولت قبل تحت عنوان "اتاق مبادلات ارزی" مصوبات غیرقانونی را اجرا کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به تخلفات دولت قبل در حوزه ارزی و فروش نفت تصریح کرد: در دولت قبل، سنگ بنای برخی تخلفات تحت عنوان اتاق مبادلات ارزی یا ستاد تدابیر ویژه نهاده شد که با مصوبات خلاف قانون، سرمایه ملی را هدر دادند.
کد خبر : 1327

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور در سال‌های 90 و 91 و تأیید این خبر از سوی قائم‌ مقام بانک مرکزی، اظهار کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه سال 91، موضوع فروش ارز را از رئیس کل بانک مرکزی وقت آقای بهمنی سؤال کردیم و در آن زمان رئیس‌جمهوری، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند که هیچ‌گونه فروش ارز انجام نشده است و فروش ارز دولت دهم را تکذیب کردند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ادامه داد: در آن سال ما توجه شدیم که 7 هزار میلیارد تومان ارز به فروش رفته است و این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت که چرا مسئولان اطلاعات نادرست به جامعه می‌دهند و برخی موارد را تکذیب می‌کنند در حالی‌که وجود داشته است.


نماینده بجنورد در مجلس، اضافه کرد: در سال 92 هم بررسی‌هایی صورت گرفت و متوجه شدیم در این سال نیز حدود 7 هزار میلیارد تومان ارز توسط بانک مرکزی و از طریق دلال‌ها به فروش رفته بود که گزارش آن را کمیسیون اقتصادی مجلس تنظیم و در صحن علنی قرائت شد.


وی در ادامه به "تشکیل اتاق مبادلات ارزی در دولت دهم" اشاره و تصریح کرد: به‌وجود آمدن چنین تشکیلاتی هیچ مبنای قانونی ندارد. در دولت قبل به دلیل تحریم، مسئولان ستادی را تحت عنوان ستاد تدابیر ویژه تشکیل دادند که متأسفانه مصوبات خلاف قانونی در آن داشتند و این مصوبات دامن‌گیر جامعه شد.


ثروتی اضافه کرد: به عنوان نمونه در ماجرای بابک زنجانی، مسئله مشخص است که نفت را برای فروش به این شخص دادند تا ارز وارد کند اما نفت را فروخت؛ ولی پولی به حساب وارد نکرد؛ البته بابک زنجانی ادعا داشت که پول را در بانک‌های خارجی سپرده‌گذاری کرده است اما دروغ گفته بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته