دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 14:38
رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

همایش «نشان مسئولیت اجتماعی» با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری همایش "نشان مسئولیت اجتماعی" با هدف تغییر رویکرد سازمان‌ها و افراد به اجتماع در 24 آبان ماه امسال با حضور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر : 132692
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در نشست خبری پیش از ظهر امروز در نمایشگاه مطبوعات، به برگزاری همایش "نشان مسئولیت اجتماعی" اشاره کرد و گفت: فلسفه‌ تشکیل سازمان بهزیستی انجام مسئولیت اجتماعی توسط یک سازمان دولتی است تا بتواند با توان نیروی انسانی، مشارکت افراد و سازمان‌ها در امر پیشگیری و مداخله به هنگام برای افرادی که فرصت برابر نداشته‌اند فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها، سازمان‌ها و کسانی که در یک اجتماع زندگی می‌کنند باید نسبت به مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی احساس تعهد و تکلیف کنند، افزود: باید این اقدام از حالت فردگرایانه و سازمان محوری به یک نگاه جامع محوری تغییر نگرش پیدا کند بنابراین نمی‌توانیم فقط برای خودمان زندگی کنیم و نسبت به دیگران احساس مسئولیت نداشته باشیم به همین منظور بحث نشان مسئولیت اجتماعی با یاد شهید فیاض بخش بنیان گذار سازمان بهزیستی مطرح شد و قصد داریم در این رابطه به ترویج، جهت دادن و تغییر نگرش آحاد جامعه تلاش کنیم.
بندپی ادامه داد: در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی که 24آبان ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار می شود در نظر داریم نسبت به مسئولیت اجتماعی و تغییر رویکرد همه سازمان ها و افراد تلاش کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در گذشته مسئولیت اجتماعی فقط به 2 مقوله محیط زیست و حقوق شهروندی محدود می شد اما هم اکنون بر روی 7مورد از جمله رهبری سازمانی، توسعه جامعه، حقوق بشر، حقوق نیروی کار، محیط زیست و اقدامات و عملیات‌های خیرخواهانه و رضایت‌مندی مستمر معطوف شده است.بر همین اساس از تمام افراد، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که در این 7محور فعالیت کرده‌اند در همایش مسئولیت اجتماعی دعوت شده است و به نفرات برتر به ترتیب لوح زرین، تندیس و لوح تقدیر اهداء می‌شود.
وی تصریح کرد: تا امروز مسئولیت اجتماعی را به صورت متفرق شاهد بودیم ولی تلاش داریم بتوانیم نسبت به سازماندهی این امر مهم نسبت به تاسیس یک دبیر خانه منسجم اقدام تا فعالیت‌ها رابه سمت تمام ابعاد مسئولیت اجتماعی هدایت کنیم.


رئیس سازمان بهزیستی گفت: در همایش مسئولیت اجتماعی 150بنگاه اقتصادی فرم اولیه را پر کردند که 44بنگاه به مرحله داوری راه یافتند و بنگاه های برتر تا روز جمعه معرفی می شوند.


به گزارش آنا، همایش مسئولیت اجتماعی، دوشنبه 24 آبان ماه در سالن اجلاس برگزار و در آن سازمان‌‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و حتی افراد نقش آفرین در ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی رئیس جمهور تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته