نمایندگی برخی خودروسازان خارجی در ایران محرز نشد
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از میزان، 6 ماه پیش یدالله صادقی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت خطاب به این وزارتخانه اعلام کرد که تمامی نمایندگی خودروسازان خارجی باید تاییدیه نماینده بودن و اصالت خود را از کمپانی مادر به این وزارتخانه اعلام کنند تا نام این نمایندگیها بروی سایت وزارت صنعت درج شود.
اما با گذشت حدود 7 ماه از این اخطار حالا شاهد کم رنگ شدن پیگری این وزارتخانه به این موضوع مهم هستیم.
حال پس از گذشت این فرصت 6 ماهه مشخص شد که قریب به اتفاق نمایندگان خودروسازان خارجی از طریق واسطه این نمایندگی ها را بصورت غیر مستقیم اخذ کرده و برخی برندهای معروف را به انحصار خود درآورده اند.
اما حالا خبری که تمامی جراید را به خود مجذوب کرده است بسته شدن ثبت سفارش 2 برند معروف و خوش نام در ایران است. اما هنوز علت بسته شدن سامانه ثبت سفارش این خودروها رسماً اعلام نشده است.
شایان ذکر است زمانی که خودرویی در خارج از کشور خریداری می شود در همان بدو قرارداد، 7 درصد از ثمن معامله به صورت گارانتی اخذ می شود. این یعنی اینترنشنال گارانتی، در حالی که پس از ورود خودرو در گمرک ایران، این نمایندگی های به اصطلاح مجاز در ایران هم 3درصد مازاد برای خدمات پس از فروش از مشتریان دریافت می کنند که اگر واضح به این مساله نگاه کنیم اکثر این نمایندگی ها هم هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی ویژه ای به مشتریان ارائه نمی دهند.
حال این سوال برای ما و مردم پیش میآید که آیا واقعاً این برندها در ایران نمایندگی دارند و یا همچنان از طریق واسطهها در کشورمان کار میکنند و بالاخره تکلیف هزینه مابهالتفاوتهایی که از مردم با طرح ادعای نمایندگی رسمی بودن دریافت شده است چه خواهد شد؟
انتهای پیام/