دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1395 - 09:23

ابطحی: جلسه رأی اعتماد اخیر نشان داد رویکرد مورد نظر اصلاحات در مجلس جاری شده است/ شورای عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها در سراسر کشور برنامه دارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری دولت اصلاحات درباره عملکرد لیست امید در مجلس دهم گفت: این عملکرد روزبه‌روز در حال پخته‌تر شدن است.
کد خبر : 132682

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه «منتخبان امید در مجلس روز‌به‌روز پخته‌تر از قبل عمل می‌کنند»، به برخی انتقادات مطرح از سوی پایگاه اجتماعی اصلاحات از عملکرد فراکسیون امید اشاره کرد و گفت: ما توقعی بیش از این نداشتیم، چراکه شما لیست امید را نمی‌توانید لیست منتخب اصلاح‌طلبان بدانید، با توجه به ردصلاحیت‌هایی که وجود داشت.


وی تصریح کرد: این دوستان تنها امکانات و گزینه‌های ما بودند و طبیعتا نمی‌توان توقع حداکثری از آن‌ها داشت اما در جلسه رأی اعتماد اخیر نمایندگان مجلس به سه وزیر در هفته گذشته، همین لیست نشان داد رویکرد مورد نظر اصلاحات در مجلس جاری شده است؛ ممکن است این امر در همه موارد دیده نشود اما در سطح کلان قابل مشاهده است.


ابطحی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش تعداد آرای منتسب به اصلاح‌طلبان در مجلس در مقایسه با تعداد نمایندگان منتخب از این جریان فکری گفت: آنچه در مجلس رخ می‌دهد، حداکثری که مدنظر اصلاح‌طلبان است نبوده است چرا که در بیشتر استان‌ها کاندیدا نداشتیم اما در کل، مجموعه‌ای که در مجلس حضور دارند عملکرد خوبی داشته‌اند و تجربه رأی اعتماد به خوبی آن را نشان می‌دهد.


وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره برنامه شورای عالی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا گفت: تلاش‌های زیادی برای متمرکز کردن لیست اصلاح‌طلبان برای این انتخابات وجود دارد.


ابطحی افزود: تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورا مشکل چندان جدیدی داشته باشند چرا که هرگاه امکان انتخاب وجود داشته باشد اصلاح‌طلبان عملکرد موفقی داشته‌اند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شوراهای شهر علاوه بر تهران برای شهرهای دیگر نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته