دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 10:30
فرمانده عملیات «توفان قاطعیت»؛

فرود اجبار هواپیمای امدادرسان به دلیل نادیده گرفتن ممنوعیت پرواز بر فراز صنعا

سخنگوی رسمی عملیات «توفان قاطعیت» گفت به دلیل ممنوعیت پرواز در یمن، هواپیمای امدادرسانی مجبور به فرود در شهر «جازان» عربستان شد.
کد خبر : 13251

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «احمد عسیری» سخنگوی رسمی عملیات «توفان قاطعیت» گفت: در یمن، ممنوعیت پرواز وجود دارد و به همین دلیل روز گذشته از پرواز هواپیمای امدادرسان در یمن که قصد ارسال کمک‌های بشردوستانه را داشت ممانعت به عمل آوردیم.


وی تصریح کرد: باید مقررات تعیین‌شده برای ارسال کمک‌‌های بشردوستانه در یمن رعایت شود.


براساس این گزارش، «عسیری» در کنفرانس خبری روزانه خود در ریاض، افزود: عملیات در صعده برای جلوگیری از موضع‌گیری حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») در مناطق مرزی ادامه دارد. همچنین عملیاتی علیه حوثی‌ها در منطقه «زنجبار» با هماهنگی مقاومت مردمی (گروه مخالف یمنی) صورت گرفته است.


«عسیری» گفت: در «تعز» عملیات با پشتیبانی لشکرهای حامی مشروعیت (حامیان دولت سابق) انجام شد و مواضع، مکان‌های تجمع و انبارهای شبه‌نظامیان در شمال یمن هدف قرار گرفت.


وی خاطرنشان کرد که از روز گذشته ۱۰۰پرواز علیه اهداف انتخاب‌شده صورت گرفته است، عملیات با روندی خوب ادامه دارد و شبه‌نظامیان در موضع دفاعی هستند.


وی مدعی شد: به حوثی‌ها اجازه بازسازی صفوفشان را نمی‌دهیم. عملیاتی دقیق انجام دادیم که باعث شد نیروهای وفادار به مشروعیت در «زنجبار» پیشروی کنند. حوثی‌ها اکنون به جای عملیات نظامی واقعی به عملیات خرابکاری پناه می‌برند.


«عسیری» تاکید کرد که عملیات نظامی تا دستیابی به اهدافش ادامه خواهد یافت و زمان مشخصی برای پایان آن نیست.


وی افزود اگر کشتی‌ها نیز محموله مشکوک داشته باشند، مانع از رسیدن آنها به بنادر یمن می‌شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته