دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 16:10

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری؛ جدال دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر کنگره آمریکا

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در روز سه شنبه، انتخابات کنگره نیز برگزار می‌شود.
کد خبر : 132493

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، رقابت تنگاتنگ بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای به دست گرفتن کنترل کنگره آمریکا همزمان با انتخابات ریاست جموری این کشور روز سه شنبه برگزار خواهد شد. نتیجه این انتخابات تاثیر مهمی در تصمیمات سیاستگذاری دولت آمریکا طی 2 سال آینده خواهد داشت.


در حال حاضر، اکثریت سنا و مجلس نمایندگان در اختیار جمهوری‌خواهان است. دموکرات‌ها برای کنترل بر سنا، باید 5 کرسی بیشتر به دست بیاورند. جمهوری‌خواهان در حال حاضر 54 کرسی را در اختیار دارند و دموکرات‌ها 44 کرسی و 2 کرسی نیز به نمایندگان مستقل اختصاص دارد که بیشتر با دموکرات‌ها همراه هستند.


دموکرات‌ها نگران‌اند که افشای تحقیقات بیشتر اف‌بی‌آی در مورد ماجرای ایمیل‌های کلینتون، موجب کاهش اقبال رای‌دهندگان به آنها شود.


اف‌بی‌آی روز یکشنبه اعلام کرد که بررسی ایمیل‌های کشف شده جدید را به پایان رسانده و هیچ دلیلی برای تغییر یافته‌های ماه جولای (تیرماه) خود مبنی بر عدم وجود اتهامات کیفری علیه کلینتون نیافته است.


دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با چالش سخت‌تری مواجه هستند و باید برای به دست آوردن اکثریت مجلس، 30 کرسی به دست آورند. دموکرات‌ها آخرین بار در سال 2010 اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب