دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 14:30

وزیر بهداشت: 88 نفر از مجروحان عراق به ایران اعزام شدند/ اعزام تیم‌های تخصصی به عراق

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورگفت: در حال حاضر تیم های امدادی و تخصصی ایرانی به عراق اعزام شده اند و تمام امکانات برای بستری و درمان مجروحان انفجار عراق در کشور آماده است.
کد خبر : 132449

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن هاشمی درباره اقدامات انجام شده برای انتقال مجروحان انفجار عراق اعلام کرد: تعداد ۸۸ نفر از مجروحان ایرانی مجروح در این جنایت به ایران منتقل شدند و انتقال 11 نفر دیگر که امکان جابه‌جایی آنها اکنون وجود ندارد در اولین فرصت به کشور اعزام می‌شوند.


وزیر بهداشت افزود: در کشور همه امکانات برای بستری و درمان مجروحان آماده است و علاوه بر 10 بیمارستان اختصاص یافته برای بستری و مداوای مجروحان، چند تیم تخصصی نیز به عراق اعزام شده اند که اقدامات اولیه درمانی را از همان جا انجام دهند.


هاشمی تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های درمانی در عراق و همزمانی این انفجار با عملیات آزادسازی موصل و محدودیت بیشتر، ترجیح ما بر این است که مجروحان ایرانی به کشور منتقل شده و با بهترین امکانات مورد مداوا قرار بگیرند.


وزیر بهداشت در مورد انتقال پیکر قربانیان این جنایت نیز گفت: سازمان حج و زیارت وظیفه انتقال پیکر قربانیان را بر عهده خواهد داشت و اولویت اول وزارت بهداشت رسیدگی به درمان مجروحان است.


هاشمی از آمادگی پزشکی قانونی کشور برای شناسایی قربانیان احتمالی که امکان شناسایی آنها وجود ندارد نیز خبر داد و گفت: طبق آمار اولیه ارائه شده این انفجار ۹ کشته به جا گذاشته که از این تعداد هفت نفر از هموطنان ما بوده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب