دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا؛

می‌دانستیم که فیفا ما را بخاطر عزاداری عاشورا جریمه می‌کند/ باید زودتر مطالبات کی‌روش را پرداخت کنیم/ نمی‌توانیم پاداش زیادی به ملی‌پوشان بدهیم

هدایت ممبینی گفت: در ماده 2 اساسنامه فیفا ذکر شده است که فوتبال باید با ارزش‌های فرهنگی هر کشور مقارن باشد اما قطعا فیفا با عزاداری ما در ورزشگاه آزادی مخالف بود و آن را به نوعی سردادن شعار مذهبی در ورزشگاه تلقی می‌کند.
کد خبر : 132395

هدایت ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در ماه‌های گذشته در مسابقات مختلف بین المللی گفت: «رشد فوتبال در کشور ما خوب بود و طی سال‌های گذشته کارهای زیادی در این مورد صورت گرفت. امیدوارم که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد و تیم ملی بزرگسالان هم در راه رسیدن به جام جهانی روسیه موفق شود.»


وی در رابطه با مصوبات هیات رئیسه در مورد پرداخت پاداش به ملی‌پوشان فوتبال جوانان و نوجوانان و فوتبال ساحلی افزود: «در حال حاضر هیچ چیزی در مورد پرداخت پاداش به ملی‌پوشان تیم های ملی مشخص نیست و این موارد در جلسه هیات رئیسه که روز چهارشنبه برگزار می‌شود بررسی می‌شود.»


ممبینی در رابطه با میزان پاداش‌های درنظر گرفته برای افتخارآفرینان فوتبال ایران تاکید کرد: «ما دوست داریم سطح پرداخت پاداش‌های خودمان را به عرف بین‌المللی برسانیم اما درآمد فدراسیون کم است و هزینه‌های آن هم بسیار بالاست. به همین دلیل باید همه جوانب را درنظر بگیریم و پاداش‌ها را پرداخت کنیم. فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی را برای تیم‌های ملی و دستمزد کادر فنی و سایر موارد انجام می‌دهد در حالی که درآمد فدراسیون خیلی از کمتر از هزینه‌هایش است و به همین دلیل نمی‌توانیم پاداش‌هایی در سطح بین المللی پرداخت کنیم.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با برطرف شدن مشکل محمود شیعی با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «آقای شیعی با هیچ کس مشکل نداشت. برخی سوءتفاهمات باعث شد تا شیعی در یک جلسه هیات رئیسه حاضر نشود که خوشبختانه با حل شدن این مشکل در جلسه بعدی ما شرکت خواهد کرد. هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه به دنبال ایجاد حاشیه نیستند و همه به دنبال آن هستند تا با تلاش خودشان باعث پیشرفت فوتبال ایران شوند.»


وی در مورد زمان دقیق مشخص شدن رئیس سازمان لیگ گفت: «در حال حاضر آقای بهاروند کارهای سرپرستی سازمان لیگ را انجام می‌دهند و تا زمان شروع جلسه مجمع فدراسیون بهاروند سرپرست سازمان لیگ است اما در اولین جلسه مجمع فدراسیون در مورد رئیس سازمان لیگ هم تصمیم گیری خواهد شد.»


ممبینی در خصوص جریمه 51 هزار دلاری فیفا بخاطر برگزار مراسم مذهبی در بازی ایران و کره جنوبی افزود: «فیفا مخالف هرگونه مراسم مذهبی در استادیوم‌های ورزشی است. به همین دلیل اگر بازیکنی هم بعد از گل زدن روی پیراهنش شعار مذهبی بنویسد فیفا آن بازیکن را محروم می‌کند. ما قبل از بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی هم می‌دانستیم که اگر تماشاگران ما در ورزشگاه عزاداری کنند، فیفا ما را جریمه خواهد کرد اما این مساله به نوعی برای ما از ارزش بالایی برخوردار بود و ما نمی‌توانستیم که به راحتی از کنار این قضیه عبور کنیم.»


وی ادامه داد: «در ماده 2 اساسنامه فیفا ذکر شد که فوتبال باید با ارزش‌های فرهنگی هر کشور مقارن باشد اما قطعا فیفا با عزاداری ما در ورزشگاه آزادی مخالف بود و آن را به نوعی سردادن شعار مذهبی در ورزشگاه تلقی می‌کند اما ما اعتراض خودمان را به این رای به اعلام می‌کنیم و سعی می‌کنیم که حقی از فوتبال ایران تضییع نشود.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با بحث بلوکه شدن پول های فدراسیون در فیفا یادآور شد: «آقای تاج در جلسه‌ای که چند وقت پیش با اینفانتینو رئیس فیفا در سوئیس داشتند پیگیر پول‌های بلوکه شده فدراسیون بودند و اینفانتینو هم در آن جلسه تاکید کرد که حق ایران است تا به پول‌هایش برسد. این مساله شاید در ظاهر سیاسی باشد اما با ورود فیفا به آن از حالت سیاسی خارج می‌شود و مسئولان فدراسیون هم پیگیر برطرف شدن این مشکل هستند و امیدوارم به زودی پول‌های بلوکه شده فدراسیون به حساب فدراسیون برگردد.»


ممبینی در رابطه با پرداخت مطالبات کی‌روش و پاداش‌های تیم ملی فوتبال اظهار داشت: «من از جزییات امور مالی فدراسیون با کی روش خبر ندارم اما فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی مطالباتی از فدراسیون داشته باشد. تمام تلاش فدراسیون این است تا در شرایط کنونی که تیم ملی در مرحله حساسی از بازی‌های مقدماتی جام جهانی قرار دارد مطالبات کادر فنی و پاداش‌های بازیکنان پرداخت شود تا آنها با خیال راحت بتوانند کارشان را برای صعود به جام جهانی ادامه دهند.»


وی در خصوص افزایش حق الزحمه داوران فوتبال افزود: «بحث‌های زیادی در مورد افزایش دستمزد داوران فوتبال صورت گرفته است اما تاکنون تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است. چون فدراسیون تامین کننده منابع مالی است باید این مساله به صورت دقیق بررسی شود و بعد از آن در موردش تصمیم گیری شود. در هر صورت داوران فوتبال هم زحمات زیادی می‌کشند و در حال حاضر تفاوت‌های زیادی بین دستمزد آنها با بازیکنان وجود دارد که این مساله باعث اعتراض قشر زحمتکش جامعه داوری ما می‌شود.»


گفت‌وگو از امیرحسین فلاح


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته