دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 11:13
در سیزدهمین نشست خبری سخنگوی ناجا مطرح شد: (1)

افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه طی 50 روز گذشته/ زائران در صورت مفقود شدن گذرنامه‌شان به 4 دفتر کنسولگری در عراق مراجعه کنند

سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه طی 50 روز اخیر خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و 200 هزار گذرنامه صادر شده است، اگر زائران در کشور عراق گذرنامه خود را مفقود کردند می‌توانند با مراجعه به دفاتر کنسولگری در 4 شهر مشکل خود را برطرف کنند.
کد خبر : 132348

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار سعید منتظرالمهدی در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی قرارگاه اربعین نیروی انتظامی در سه پایانه مرزهای چزابه، مهران و شلمچه اظهار کرد: فعالیت‌های این قرارگاه از چندی پیش آغاز شده و با رصد و پایش آنی از جاده‌ها پایانه‌های مرزی و پیرامون مرزها تلاش می‌شود تا در کمترین زمان ممکن عملیات خروج زائرین از مرز انجام شود.


وی با عنوان اینکه زائران باید برای گذر از مرزها و ورود به کشور عراق گذرنامه و ویزای معتبر کشور عراق را به همراه داشته باشند، افزود: در دست داشتن گذرنامه و ویزای عراقی در زمان مراجعه به ایستگاه کنترل گذرنامه‌ها در عراق می‌تواند زائران را در کسری از دقیقه موفق به خروج از کشور کند.


به گفته سخنگوی نیروی انتظامی پلیس راهور در طول مسیر جاده‌ها مرزبانان در پایانه‌های مرزی و عوامل امنیتی و انتظامی تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا سفر زائران بدون مشکل برگزار شود.


معاون اجتماعی ناجا از افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه در 50 سال اخیر خبر داد و گفت: طی این مدت یک میلیون و 200 هزار گذرنامه صادر شده که بخشی از گذرنامه‌ها برای اولین بار صادر شده است.


منتظرالمهدی با اشاره به افزایش 200 درصدی خروج زائران طی یک ماه گذشته به کشور عراق از طریق مرزهای هوایی و زمینی اضافه کرد: همکارانم در پلیس گذرنامه و مهاجرت تلاش می‌کنند تا در کمتر از 72 ساعت گذرنامه‌ها صادر شود همچنین ساعت کار دفاتر پلیس +10 تا ساعت 20 افزایش یافته و اگر نیاز باشد زمان بیشتری را هم برای اخذ و صدور گذرنامه اختصاص می‌دهند.


سخنگوی ناجا ادامه داد: اگر کسی در کشور عراق گذرنامه‌اش مفقود شد می‌تواند به دفاتر کنسولگری ایران در 4 شهر بصره، کاظمین، نجف و کربلا مراجعه کند و با حضور نمایندگان نیروی انتظامی در این 4 شهر مشکلش برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته