دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 13:23

مدیرکل ورزش استان تهران : در 172 رشته ورزشی از ورزشکاران حمایت می‌کنیم/ دانشگاه‌ آزاد به ورزش کمک کند

مدیرکل ورزش استان تهران گفت: معتقدم دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها نقش مهمی در ورزش ایران دارند.
کد خبر : 132323

رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش استان تهران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه خبرگزاری آنا بود و دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی آنا شد.


وی درباره برگزاری مرتب المپیاد‌های ورزش استان تهران،‌ گفت: «برای المپیک 2020 در دوازده رشته شانس کسب سهمیه داریم و اولویت برنامه ما حمایت از ورزش استان تهران است ستادی تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم این المپیاد در مناطقی که افراد با استعدادی که تعدادشان کم است برگزار شود. در 27 رشته در دو رده خانم‌ها و آقایان فعالیت داریم و مسابقات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود که در بیشتر رشته‌ها مسابقات شروع شده‌است.»


گل‌محمدی افزود: «در ضمن یک جشنواره به نام جشنواره امید در راستای اهداف المپیک 2020 که با المپیاد قبلی وجوه مشترک دارد در برنامه‌های ما قرار دارد که هدف ما از برگزاری این المپیاد دنبال کردن برنامه‌های آقای گرشاسبی در حمایت از 172 رشته ورزشی است. .»


مدیرکل ورزش استان تهران درپاسخ به این سوال که با تغییر وزیر ورزش آیا شما و همکاران به مشکل نمی‌خورید، تصریح کرد: « ضمن خسته نباشید و تشکر از وزیر قبلی به خاطر زحماتی که کشیدند لازم به ذکر است وزیر جدید آقای سلطانی‌فر به خاطر سابقه اجرایی خوبی که در استان‌ها داشتند به‌گونه‌ای ورزش را مدیریت می‌کنند که مشکلی در ورزش نخواهیم داشت. مدیریت ورزشی مثل دو امدادی است و با سلطان‌فر از این بابت نگرانی نداریم.»


گل‌محمدی در واکنش به این موضوع که نقش ورزش در دانشگاه‌ها به خصوص در دانشگاه آزاد با مدیریت دکتر دادگان را چطور می‌بیند، تصریح کرد: «به عنوان یک فوتبالیست از علاقه‌مندان دکتر دادگان هستم و به او از قدیم ارادت خاصی دارم. معتقدم دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها نقش مهمی در ورزش دارند. لازم است یک نکته را اضافه کنم. ما در ورزش دبیری می‌کنیم و همه دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌ آزاد باید به ورزش کمک کنند. برخی اشتباه فکر می‌کنند که ما فقط مسئول ورزش هستیم. دانشگاه نقش بسیار خوبی در این مورد دارد. به خاطر همین است که در دنیا به ورزش دانشگاه‌ها نگاه خاصی می‌شود چون ورزشکاران در این دوره در سنین جوانی قرار دارند.»


مدیرکل ورزش استان تهران در خصوص توجه بیشتر به پیشکسوتان ورزش ایران بیان کرد: « روز شنبه در خدمت جمعی از مدیران پیشکسوت ورزشی بودم. مردم یکی از قهرمانان سابق تیم‌های ملی به علت فیزیک ناشی از بیماری او را نشناختند و به او اجازه عبور ندادند. به دوستان عرض کردم حتماً باید صبر کنیم که او هم مثل مرحوم پورحیدری از دنیا برود بعد به او توجه کنیم.»


گل‌محمدی ادادمه داد: «الان باید به فکر پیشکسوتان باشیم. بنابراین با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم که گروهی تاسیس کنیم و برنامه‌های پیشکسوتان را دنبال کنیم. این حرکت باید کار ملی شود ممکن است مسکن‌وار به آنها کمک کرد. قدر آیینه بدانیم چو هست نه در آن وقت که افتاد و شکست. باید به پیشکسوتان جدی‌تر توجه کرد در آخر هم لازم است تسلیتی بابت فوت مرحوم پورحیدری که مرد اخلاق بود به خانواده وی و باشگاه استقلال عرض کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته