دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 09:04

فرود نافرجام و فاجعه‌بار موشک فضایی +‌ویدئو

شرکت فضایی spaceX که روی پروژه موشک‌های رفت و برگشت به فضا تحقیق می‌کند، صبح جمعه به وقت محلی در اقیانوس اطلس، آزمایش تازه‌ای برای فرود این موشک انجام داد که در لحظه‌های آخر با شکست مواجه شد.
کد خبر : 13232

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از DefenceNews، از زمان بازنشسته شدن فضاپیمای شاتل تاکنون، ناسا پروژه‌های مختلفی برای جایگزینی یک وسیله رفت و برگشت به فضا تعریف کرده است که یکی از پیشرفته‌ترین آنها پروژه موشک رفت و برگشت است.


در این پروژه یک موشک فضانوردان و تجهیزات را از پایگاهی فضایی به سوی ایستگاه بین‌المللی می‌برد و سپس با همین موشک مسیر برگشت نیز طی می‌شود و در نقطه مشخصی فرود می‌آید.


این پروژه که قرار است جایگزین فرود با چتر در اقیانوس شود، تاکنون دو آزمون فرود را با شکست پشت سر گذاشته است که آخرین آن صبح جمعه اتفاق افتاد و موجب انفجاری بزرگ در محل فرود موشک در اقیانوس شد.


شرکت spaceX هنوز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی و خسارات این انفجار مهیب منتشر نکرده است اما فیلم کامل لحظات آخرین این آزمایش را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.


ناسا براساس قراردادی که با سازمان فضایی روسیه دارد اکنون از موشک‌های اسپوتنیک و سایوز برای ارسال فضانورد و تجهیزات از پایگاه بایکانور قزاقستان استفاده می‌کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته