دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام شرایط دریافت تسهیلات اعطایی کم‌بهره در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گفت: قرار داشتن ملک در محدوده محلات مصوب، واقع شدن ملک در محدوده پروژه‌های بهسازی و نوسازی اولویت‌دار و تجمیع پلاک از جمله شرایط دریافت تسهیلات ۴ تا ۷ درصدی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده است.
کد خبر : 132294

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری‌فر در این باره گفت: به متقاضیانی که قصد نوسازی و بهسازی از طریق تجمیع پلاک در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی را دارند، تسهیلات کم‌بهره ودیعه اسکان موقت پرداخت می‌گردد.


وی افزود: تسهیلات پرداختی جهت احیا، بهسازی و نوسازی برای هر پلاک در شهر قزوین ۱۵۰ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌های استان ۱۰۰ میلیون ریال، با نرخ سود ۷-۴ درصد است که از طریق بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.


رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی درباره شرایط دریافت این تسهیلات عنوان کرد: قرار داشتن ملک در محدوده محلات مصوب، واقع شدن ملک در محدوده پروژه‌های بهسازی و نوسازی اولویت‌دار و دارای جابه‌جایی در طول مدت اجرا و همچنین واقع شدن زمین در طرح تعریض و بازگشایی معابر از جمله شرایط دریافت این تسهیلات است.


ناصری فر اضافه کرد: این تسهیلات به مالکینی که تاکنون از وام استفاده نکرده ولی قصد نوسازی بر اساس پروانه دریافتی را دارند و همچنین متقاضیان معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی که دوره مشارکت مدنی آن‌ها به اتمام نرسیده است، پرداخت می‌شود.


ناصری فر درباره اولویت‌های دریافت این تسهیلات گفت: متقاضیانی که حداقل دو پلاک را با یکدیگر تجمیع کنند و همچنین تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و صندوق‌های حمایتی در اولویت اعطای وام هستند.


رئیس اداره عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه یکی از موارد مهم در دریافت این تسهیلات تاریخ تشکیل پرونده متقاضیان است، یادآور شد: کسانی که تمایل به مشارکت نداشته و خود اقدام به نوسازی و بهسازی می‌کنند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته