دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 08:56
رئیس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز ارتش:

حمله به مظلومین یمن افتخار نمی‌آفریند/ دکترین ما نظامی و دفاعی است

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ فروردین، با حضور رئیس‌ جمهوری آغاز شد.
کد خبر : 13229

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در مراسم گرامیداشت روز ارتش که مقابل حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، پس از سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی، یگان‌های مختلف ارتش از مقابل جایگاه رژه می‌روند و تجهیزات و آخرین دستاوردهای دفاعی خود را به نمایش می گذارند.


هواپیماها و بالگردهای نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم به اجرای نمایش می‌پردازند و نیروی دریایی ارتش نیز همزمان در آب‌های جنوبی کشور مراسم گرامیداشت این روز را برگزار خواهد کرد.


در این مراسم، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی در سخنانی اظهار کرد: دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست بلکه دکترین نظامی و دفاعی است و استراتژی ایران اسلامی، استراتژی بازدارندگی فعال برای استقرار صلح و امنیت در کشور و کشورهای منطقه است.


رئیس جمهوری ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری، امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه هستند اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان و کودکان.


دکتر روحانی با تأکید بر اینکه «ملت بزرگ ایران اهل تجاوز نیست و هیچ تجاوزی را نخواهد پذیرفت»، گفت: رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است و هیچکس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی نیست. هیچ‌یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند.


رئیس جمهوری تأکید کرد: نیروی مسلح ایران همواره در پی دفاع از مظلومین و نمونه ارتش و نیروی مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است.


دکتر روحانی با تأکید بر اینکه «از ارتش ایران، دیگران بیاموزند و دنبال فتنه در این منطقه نباشند و به کودکان مظلوم، پیرمردان و پیرزنان در یمن حمله نکنند»، اظهارداشت: حمله به مظلومین افتخار نمی آفریند بلکه ننگ دو جهان را برای متجاوزان بوجود می آورد.


رئیس جمهوری خطاب به متجاوزان به مردم مظلوم یمن تصریح کرد: شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.


دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر جا که حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب دستوری داده‌اند و مسیر را برگزیدند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بوده و هست.


رئیس جمهوری با اشاره به اینکه «هدف نیروهای نظامی ایران با وجود قدرت و اقتدارشان، صلح و امنیت در سراسر منطقه است»، افزود: هر مقدار نیروهای مسلح ما بیشتر از گروه، جناح و حزب فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می‌گیرند و اعتماد ملت به نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.


تکمیل می‌شود...


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته