دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 15:48
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای شوشتر، تفرش، علوم دارویی، مهاباد، اردبیل، خرم آباد، بندرگز، بافق، نیشابور، سلماس و تویسرکان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر اظهار کرد: «این واحد توانست در زمینه فعالیت‌ها و خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) در بین دانشگاه های استان رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.»
کد خبر : 132280

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر احمدرضا عمانی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با دارا بودن بیش از 100 آزمایشگاه و کارگاه مجهز، فعالیتهای چشمگیری را در این باره آغاز کرده است.»


عمانی بیان کرد: «این واحد می‌تواند انواع خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی را به صنایع و مشاغل مختلف در سطح شهرستان، استان و حتی سراسر کشور ارائه دهد.»


وی با توجه به اولین گردهمایی سراسری مسؤولان ساها گفت: «استان خوزستان به دلیل فعالیت های چشمگیر واحدهای اهواز و شوشتر، در اولین گردهمایی سراسری مسؤولان ساها موفق به کسب رتبه برتر و دریافت لوح تقدیر در بین استان های سراسر کشور شد.»


عمانی تصریح کرد: «ساها سامانه ای است که از طریق آن واحدهای دانشگاهی می توانند توانمندی‌های آزمایشگاهی خود و تعرفه های مصوب را ثبت کنند.»


متقاضیان از طریق آن نیاز خود را اعلام و با ثبت سفارش از این خدمات بهره مند شوند.


چهارمین دوره مسابقات شطرنج دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد پروفسور حسابی تفرش


چهارمین دوره مسابقات شطرنج دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، 16 آبان با حضور واحدهای دانشگاهی استان مرکزی، به میزبانی واحد پروفسور حسابی تفرش برگزار شد.


دراین دوره از مسابقات که بصورت فشرده و تا ساعاتی از شب نیزادامه داشت، واحد ساوه مقام اول، واحد اراک مقام دوم و واحد نراق مقام سوم را کسب کردند.



جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان واحد علوم دارویی با حضور هیات رئیسه برگزار شد


جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور دکتر سید مهدی رضایت، ریاست واحد، معاونان، روسا و معاونان دانشکده ها با هدف فراهم کردن بستری برای شناخت نقاط ضعف و حل سریعتر مشکلات در راستای خدمت رسانی به دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دکتر شایورد برگزار شد.


در این جلسه دانشجویان به طرح سوالات و انتقادات خود به صورت کتبی و شفاهی در زمینه های مرتبط با حوزه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اداری – مالی پرداختند و مسولین حاضر در جلسه نیز به نوبه خود پاسخگوی دانشجویان بودند.


عمده مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان مواردی نظیر فضای آموزشی، افزایش شهریه، درخواست وام، دغدغه های پژوهشی بود.


این جلسه با استقبال خوب دانشجویان همراه بود و به دلیل کمبود فضا و وقت، مقرر شد تا جلسه مشابهی ویژه دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین نیز برگزار شود.


سومین جلسه شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی


سومین جلسه شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی استان آذربایجان غربی با حضور مدیران روابط عمومی استان در واحد مهاباد روز یکشنبه 16 آبان تشکیل شد.


در این جلسه به بررسی هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه و تبلیغ رشته های بدون آزمون نیم سال دوم تحصیلی 96-95 پرداخته شد.


کاروان زیارتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عازم مشهد شدند


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشجویان این واحد دانشگاهی در روز میلاد امام موسی کاظم (ع) میهمان ثامن الحجج (ع) خواهند بود.


فاطمه شیخلووند افزود: «بیش از 80 نفر از دانشجویان خواهر واحد اردبیل عازم مشهد مقدس شدند و روز دوشنبه مصادف با هفتم صفر در پیشگاه امام هشتم خواهند بود.»


وی اضافه کرد: «هر سال چندین کاروان زیارتی دانشجویی از مشتاقان علی ابن موسی الرضا (ع) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل عازم این سفر معنوی می‌شوند.»


پخش فیلم سینمایی برای دانشجویان


شیخلووند معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: «با مصوبه شورای فرهنگی و با همکاری بسیج دانشجویی و روابط عمومی واحد، فیلم های سینمایی مناسب هر هفته در سالن اجتماعات دانشگاه برای دانشجویان پخش می شود.»


وی بیان کرد: «اولین فیلم پخش شده بادیگارد بود که با استقبال دانشجویان روبرو شده بگونه ای که تعدادی از دانشجویان، ایستاده فیلم را تماشا می کردند.»


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از تدارک برنامه های دیگر فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان، کارکنان و دانشجویان در ماه های آتی خبر داد.


اهدای خون استادان، کارکنان و دانشجویان واحد خرم‌آباد


با هماهنگی‌های انجام شده مرکز مشاوره معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با سازمان انتقال خون شهرستان خرم‌آباد اتوبوس سیار این سازمان در این واحد دانشگاهی حضور یافت و استادان، کارکنان و دانشجویان با اهدای خون در این امر خداپسندانه شرکت کردند.


ششمین انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد


رئیس اداره فرهنگی اجتماعی واحد بندرگز گفت: «ششمین دوره انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویی این واحد با حضور پرشور دانشجویان عضو انجمن اسلامی برگزار شد. »


حجت الاسلام سید سجاد بابازاده افزود: «در این جلسه هر یک از کاندیداهای عضویت در شورای مرکزی با معرفی خود، از برنامه‌های خود در انجمن اسلامی نام بردند و سپس انتخابات برگزار شد و طبق شمارش آرا، 7 عضو اصلی شورای مرکزی و 2 عضو علی البدل و نیز دبیر انجمن اسلامی مشخص شد.»


رئیس اداره فرهنگی اجتماعی واحد بندرگز تصریح کرد: «محمد احمدی، ناصر سن سبیلی، فاطمه احمدی خلیلی، مسعود قورلی‌زاده، فاطمه عسکری، قربانعلی حداد و جبار محمد آلق به عنوان اعضای مرکزی و محمد حسن کریمی و مریم شاهرودی نیز به عنوان اعضای علی البدل و همچنین محمد احمدی به عنوان دبیر انجمن انتخاب شد .»


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بندرگز از سال 1387 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و از آن زمان با جدیت کار خود را ادامه و اکنون جزو فعالان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد استان گلستان است.


برگزاری دومین نشست کتابخوان ادارات بافق در دانشگاه آزاد اسلامی


دومین نشست کتابخوان ادارات شهرستان بافق با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای فعال کتابخانه های عمومی در این دانشگاه برگزار شد.


در این برنامه که با همکاری مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بافق در سالن کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد، هفت نفر از فعالان و اعضای نشست کتابخوان به معرفی آخرین کتابی که مطالعه کرده بودند، پرداختند.


در این نشست عباس ابراهیمی، عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به معرفی کتاب «بخشودن» نوشته سیدنی سیمون پرداخت.


در ادامه حسینعلی لازمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام احمد علیزاده فلاح مسئول دفتر فرهنگ اسلامی به معرفی کتابهای « آنگاه هدایت شدم» اثر تیجانی و « اقتداء به محمد (ص)» نوشته کارل ارنست پرداختند.


سپس مبینا مسلم و فاطمه عابدی از اعضای فعال کتابخانه های عمومی دو کتاب «راهنمای تاریخ انبیاء و چهارده معصوم» و «فرزندان ایرانیم» اثر داود امیریان را برای حاضران معرفی کردند.


در ادامه زهرا و لیلا ابراهیمی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بافق کتابهای «مدرک زندگی» اثر حسن مرادی و «پیاده روی» نوشته جف گالوی را معرفی کردند.


در پایان نیز محمدعلی پورفلاح مدیر روابط عمومی واحد بافق، کتاب «یزد در سفرنامه ها» اثر اکبر قلمسیاه را برای حاضران تشریح کرد. در پایان جلسه از دو نوجوانی که در نشست، کتاب ارائه کرده بودند از سوی رئیس دانشگاه با اهدا هدیه، تجلیل شد.


برگزاری انتخابات انجمن های علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور


انتخابات انجمن های علمی با حضور ۱۴ رشته از رشته های مختلف واحد و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و جمعی از ناظران حاضر بر صحت انتخابات، در سالن آمفی تئاتر خیام دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


در این بین علی حسن‌زاده دلوئی بعنوان مسئول انجمن فناوری اطلاعات، حسین آمارلو انجمن کامپیوتر، سیدمحمدرضا شمشیرگران انجمن عمران، نصیر مختاری انجمن معماری، امید غفوری انجمن پرستاری، امیر احمدی انجمن حقوق و دانیال حکیمی انجمن بیوتکنولوژی بعنوان مسئول انجمن در هر رشته انتخاب شدند و دیگر رشته های باقی مانده بعلت حد نصاب نرسیدن اعضای شرکت کننده به زمان دیگری موکول شد.


جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد سلماس برگزار شد


جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد سلماس ،ساعت 10 صبح روز دوشنبه 17 آبان 1395 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد .


در این جلسه پس از پخش کلیپی از واحد و آشنایی دانشجویان با توانمندیهای موجود در دانشگاه، معاونتهای آموزشی و پژوهشی، دانشجویی و اداری و مالی واحد هر کدام به معرفی حوزه های خود پرداخته و موضوعاتی که باید دانشجویان در طول تحصیل رعایت کنند را به آنان بیان کردند.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سلماس به بیان شرح وظایف حوزه خویش پرداخت و با دعوت از دانشجویان برای مشارکت در کانونهای مختلف علمی و فرهنگی، خواهان رعایت مقررات دانشگاه از سوی دانشجویان شد.


معاون آموزشی و پژوهشی واحد سلماس نیز به بیان آئین نامه های آموزشی و شامل انتخاب واحد، دروس جبرانی، مشروطی و ... نیز فعالیتهای موجود در حوزه پژوهش و عضویت در باشگاه پژوهشگران را شد.


معاون اداری و مالی واحد سلماس هم به بیان شرایط پرداخت شهریه و نیز وامها و مزایایی که دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل از آن استفاده کنند پرداخت .


در نهایت با پخش کلیپی از اردوهای جهادی که در تابستان 95 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه انجام پذیرفته بود از عزیزان پذیرایی بعمل آمد.


مسابقات تکواندو دانشجویان پسر استان مازندران در واحد نوشهر برگزار شد


در این رقابتها که با شرکت 9 واحد برگزار شد در پایان مسابقات محمد شرج خیری در وزن پنجم مقام اول و امیررضا بحری در وزن دوم به مقام سوم این رقابتها دست یافت.


در پایان این رقابت ها با اهدا لوح و کاپ قدردانی شد.


برگزاری اولین سمینار رباتیک در آموزشکده سما تهرانسر


دکتر ابراهیمی از راه اندازی دفتر علمی رباتیک در آموزشکده خبر داد


نخستین سمینار رباتیک با سخنرانی مهندس فرشاد عسگری مدرس رباتیک و مولف کتاب رباتیک(کتاب برتر سال 93) درباره تشکیل و راه‌اندازی انجمن علمی رباتیک ویژه دانشجویان رشته‌های مکانیک، کامپیوتر و الکتروتکنیک در محل آمفی تئاتر دانشکده سما تهرانسر برگزار شد.»


خانقاهی گفت: «هدف از تشکیل این انجمن، ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه و خلاقیت علمی در دانشجویان بود که در این راستا حوزه پژوهش این واحد آموزشی با مساعدت دکتر پیمان ابراهیمی رئیس آموزشکده، دفتر انجمن علمی رباتیک را راه اندازی کرد و موفق به جذب 20 نفر از دانشجویان فعال و علاقه‌مند در تیم رباتیک دانشکده سما تهرانسر شد و مدرس دوره اقدام به انتشار برنامه‌های اجرایی همچون انتشار اولین نشریه دانشکده با نام مکاترونیک، دعوت از استادان برای ترجمه و تالیف کتاب با نام سما، تولید نرم افزارهای کاربردی، برگزاری دوره‌های طراحی و ساخت ربات، برنامه‌نویسی اندروید و ... و تشکیل 4 کارگروه تخصصی برای اجرای برنامه‌های انجمن کرد.»


اجرای نمایشنامه اعجاز از سوی گروه فرهنگی هنری یاس در واحد تویسرکان‎


نمایشنامه اعجاز به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان در واحد تویسرکان از پانزدهم آبان به مدت یک هفته به روی صحنه رفت.


سعید حجتی کارگردان این اثر مذهبی پیرامون نمایشنامه اعجاز با بیان اینکه این اثر در رابطه با واقعه کربلا ساخته شده است گفت: «تعداد عوامل این اثر 30 نفر می باشند که تعداد 20 نفر از آنها جزئ بازیگران نمایشنامه و مابقی از عوامل پشت صحنه بوده اند.»


حجتی در رابطه با صحنه های تئاتر یادآور شد: «این نمایشنامه شامل پردهایی از وداع حضرت علی اصغر(ع)، شهادت حضرت علی اکبر(ع)،گودال قتلگاه و اسارت حضرت زینب(س) و معجزه فرزندی که لال است و شفا می بیند است.»


وی درباره دکور سالن اظهار کرد: «در طراحی دکور از ایده های جدیدی استفاده شده است و در حدود یک میلیون تومان از بودجه فرهنگی واحد تویسرکان هزینه این اثر هنری مذهبی شده است.»


برگزاری کارگاه آموزشی سامانه اطلاعات جغرافیای در سما اهواز GIS


کارگاه آموزشی سامانه اطلاعات جغرافیای GIS با همکاری حوزه پژوهش و کانون دانشجویی هلال احمر آموزشکده سما اهواز برگزار شد.


در این کارگاه که بصورت یک روزه و در مجتمع سما اهواز برگزار شد، مباحث مبانی و تخصص سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS از سوی مدرس محمد نیکو عضو هیات علمی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد اهواز آموزش داده شد و با معرفی نرم افزارهای پرکاربرد و رایج در این باره و نحوه استفاده و بکارگیری آنها و همچنین کاربرد GIS در حوزه ها و حیطه‌های کاری مختلف کشور از جمله در زمینه کمک به امداد رسانی به موقع و مفید در زمان وقوع سوانح طبیعی و غیر طبیعی در مدیریت بهینه هزینه و زمان ، شرکت‌کنندگان با مواردی از جمله پاتولوژی جغرافیایی بیماری‌ها، تاریخچه کاربرد جی آی اس در مطالعات بهداشت و سلامت، آشنایی با نرم افزار آرک جی آی اس و انواع داده‌ها، سیستم‌های مختصات جغرافیایی، کار با دستگاه جی پی اس برای ثبت نقاط از محیط و تبدیل آنها به لایه اطلاعاتی، تولید یک بانک اطلاعاتی و نحوه ویرایش اطلاعات در نرم افزار، ژئورفرنس کردن داده‌های تصویری و ورود آنها به نرم افزار آرک مپ، اصول ترسیم نقشه های استاندارد، تولید خروجی های مورد نظر از بانک اطلاعاتی به صورت نقشه آشنا شدند.


در این دوره علاوه بر شرکت‌کنندگان ، معاون فرهنگی دانشجویی، مدیر پژوهش و دبیر کانون دانشجویی هلال احمر سما اهواز همچنین معاون، مدیرمسئول امور جوانان، مسئول عملیات جمعیت هلا احمر اهواز نیز هم حضور داشتند.


حوزه پژوهش آموزشکده در راستای ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان اقدام به برگزاری سمینارهای علمی و تخصص در زمینه های تخصصی نموده و جهت حفظ ارتباط با صنعت و جامعه در قالب برگزاری سمینارهای مشترک اقدام می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته