دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 10:07

مونته‌نگرو: کودتای ضد دولتی کشف و خنثی شد

دادستان کل جرایم سازمان یافته جمهوری مونته‌نگرو، ملی‌گرایان روس را به دست داشتن در اقدام برای ترور نخست‌وزیر این کشور و طراحی نقشه کودتا متهم کرد.
کد خبر : 132276

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، میلیوای کاتنیچ گفت: «ملی‌گرایان روس با استفاده از یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای نقشه ترور میلو دیوکانوویچ غرب‌گرا را در سر داشتند.»


وی با بیان اینکه طراحان این توطئه قصد حمله به پارلمان و تعیین یک دولت طرفدار مسکو برای مدیریت امور کشور را داشتند، افزود: «در حال حاضر هیچ مدرکی در دست نیست که بخواهیم دولت روسیه را در این ماجرا دخیل بدانیم.»


در جریان انتخابات جمهوری مونته‌نگرو که 16 اکتبر (25 مهر) برگزار شد، حدود 20 نفر بازداشت شدند و گفته می‌شود که وابسته به نیروهای شبه حکومتی صربستان هستند.


در این گروه صرب، دو شهروند مونته‌نگرویی وجود دارند و 14 نفر از آن‌ها همچنان از سوی مونته‌نگرو بازداشت نشده‌اند و فراری هستند.


کاتنیچ تاکید کرد: «گرچه ما هیچ مدرکی برای اثبات دخالت حکومت روسیه (در طراحی توطئه) در اختیار نداریم، ولی ادله‌ای وجود دارد که اثبات می‌کند یک روس در پس این توطئه قرار دارد.»


دولت صربستان اعلام کرده است که این افراد وارد خاک این کشور نشده‌اند و مکان اختفای آن‌ها مشخص نیست. ممکن است در روسیه و یا در هر مکان دیگری باشند.


مونته‌نگرو روابط خوبی با اتحادیه اروپا و ناتو دارد و این امیدواری وجود دارد که در اوایل سال 2017 و باوجود مخالفت روسیه، به این دو نهاد بین‌المللی بپیوندد.


دیوکانویچ برخی گروه‌های مخالف را به دریافت حمایت مالی از روسیه متهم کرده است و در طرف مقابل، مخالفان او را به فساد متهم کرده‌اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه صربستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته