دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات عراق؛

تعرفه مکالمه بین ایران و عراق از دوشنبه 50 درصد کاهش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه مکالمه بین ایران و عراق از فردا به مدت یک ماه 50 درصد کاهش می یابد.
کد خبر : 132240

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، محمود واعظی بعدازظهر یکشنبه در دیدار همتای عراقی خود در محل موزه پست ایران افزود: عراق نیز تعرفه ها را کاهش می دهد تا زائران بتوانند از این مزیت استفاده کنند.
وزیر ارتباطات سطح روابط ایران و عراق را راهبردی توصیف و از پیروزی های اخیر این کشور در آزادسازی موصل ابراز خوشحالی کرد.
واعظی با بیان اینکه برنامه ریزی بسیار خوبی برای اربعین انجام شده است ادامه داد: در بخش زیرساخت های ارتباطی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته تا زائران اربعین با مشکل ارتباطی مواجه نشوند.
** ارتباط صوتی از 6 مسیر به عراق
وی، از اتصال صوتی ایران از 6 مسیر به عراق خبرداد و گفت: ارتباط دو کشور به صورت مستقیم خواهد بود؛ این امر فرصت خوبی برای سیگنالیگ رومینگ(جابجایی اپراتور) دو طرف فراهم خواهد کرد.
وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: مقرر شد برای بهتر شدن ارتباطات از مسیر مهران، 33 ایوان(E1)* موجود به 64 ایوان افزایش یابد همچنین توافق خوبی در رابطه با صوت و داده با طرف عراقی انجام شد.
* یکی از استانداردهای کلی برای خطوط دیجیتال تی1 - ایی1 (E1/T1) است که به 2 نوع «اروپایی(E1) و آمریکایی (T1) تقسیم می شود.
واعظی به تلاش عراق برای گسترش زیرساخت های ارتباطی خود اشاره کرد و از تدوین نقشه راه برای ارتباطات دو کشور خبر داد.
عضو هیات دولت با یادآوری تشکیل کمیته های دو طرفه بین ایران و عراق، ابراز امیدواری کرد بزودی نقشه راهی که تهیه شده است به امضای دو کشور برسد.
** توصیه به زائران در تماس تلفنی با ایران
«محمدجواد آذری جهرمی» معاون وزیر ارتباطات نیز در حاشیه دیدار هیات عراقی با واعظی گفت: اکنون سه اپراتور تلفن همراه عراقی با اپراتورهای ایرانی برای تسهیل ارتباطات در این ایام اربعین وارد مذاکره شده‌اند.
وی افزود: از آنجایی که قیمت «داده» تلفن همراه در عراق زیاد است، درخواست داده ایم آنها نسبت به تخفیف این قیمت برای کاربران ایرانی اقدامی انجام دهند.
آذری جهرمی با بیان اینکه مسیرهای ارتباطی میان دو کشور نیز افزایش یافته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود نسبت به پارسال با افزایش زائر روبرو شویم، ظرفیت خطوط ارتباطی را افزایش دادیم.
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: بزودی تعرفه رومینگ میان اپراتورهای ایرانی و عراقی اعلام خواهد شد؛ در همین حال امکان استفاده از سیم کارت های عراقی برای زائران ایرانی در کشور عراق فراهم است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به زائران ایرانی توصیه کرد، با توجه به تعرفه در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباطات، از اپراتوری استفاده کنند که کمترین نرخ را دارد.
وی گفت: با توجه به اینکه نرخ مکالمه جابجایی(رومینگ) در عراق گران محاسبه می شود، بهتر است زائران ایرانی برای بهینه سازی مصرف خود برای ارتباطات «عراق به عراق» از سیم کارت های آن کشور استفاده کنند؛ برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه است.
آذری جهرمی افزود: طبق گفته اپراتورهای عراقی، آنها برای مکالمات زائران ایرانی و نیز دیتای(داده) زائران، بسته های تشویقی در نظر گرفتند تا ارتباطات با بهترین تسهیلات انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته