دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1395 - 16:45

خبرنگاران و دانشمندان چینی وارد کرمان شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود تور 38 نفره خبرنگاران و دانشمندان چینی به استان کرمان خبر داد.
کد خبر : 132202

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان محمود وفایی با اشاره به ورود تور 38 نفره خبرنگاران و دانشمندان چینی به استان کرمان، افزود: این تور با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی کشورهایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، راه اندازی شده است.


وی با بیان اینکه تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از کشورهایی چون قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، آذربایجان عبور کرده وسپس وارد ایران شده اند، اظهار داشت: این افراد تاکنون از جاذبه های استان های تهران، اصفهان، یزد و شیراز دیدن کرده و امروز پس از دیدن بناهای تاریخی مد نظر در استان کرمان، این خطه را به مقصد استان سیستان و بلوچستان ترک می کنند.


وفایی با اشاره به اینکه گردشگران چینی هم اکنون وارد بم شده اند و پس از بازدید از ارگ بم و فیلمبرداری از این بنای تاریخی، به سمت شهر زاهدان حرکت می کنند، بیان داشت: تور خبرنگاران چینی در قالب ده خودرو مجهز به سیستم پخش مستقیم در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته اند که به صورت مستقیم جاذبه های تاریخی مورد نظر را به نمایش بگذارند.


وی ادامه داد: گردشگران چینی از مرز پاکستان گذشته، وارد کشور هند شده و سپس به کشور چین برمی گردند.


وی با بیان اینکه ورود این تور با هماهنگی دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور ایران در شانگ های چین صورت گرفته است، اظهار داشت: این دفتر جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور ایران را در کشورهای مختلف جهان معرفی کرده و تورهای مختلفی را به سوی این کشور سوق می دهد.


مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ضمن تشکر از آقای حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور در چین در خصوص هماهنگی ورود این تور به استان کرمان، بیان داشت: به گفته وی این دفتر تلاش دارد هر سه ماه یکبار این چنین تورهایی را به مقصد کشور ایران و به خصوص استان کرمان راه اندازی کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی است که هرکدام از انها قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارند که با ثبت جهانی کلوتهای شهداد و قنوات بم و جوپار زمینه ورود گردشگران خارجی به استان کرمان به بهترین شکل فراهم شده است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته