دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به آنا:

تاکید رئیس کل سابق بانک مرکزی بر اصلاح واحد پول ملی

طرح حذف صفر از پول ملی در حالی در محافل اقتصادی دوباره به جریان افتاده که رئیس‌کل سابق بانک مرکزی نیز بر این امر تاکید دارد.
کد خبر : 132141

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمود بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در پاسخ به خبرنگار آنا درباره ضرورت‌های حذف صفر از واحد پولی کشور عنوان کرد: از آنجا که این طرح در دوران ریاست من به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی نیز جزو برنامه‌های کاری بود، بنابراین اصلاح واحد پول ملی را تایید می‌کنم و معتقدم که ریال اکنون کارایی چندانی به عنوان واحد پول ملی ندارد.


وی تصریح کرد: اکنون مبالغ 10 ریالی، 100 ریالی و 1000 ریالی معنایی ندارد و چطور می‌توانیم بگوییم که واحد پولی ما ریال است در حالی که 35 هزار ریال ما اکنون با یک دلار برابری می‌کند.


بهمنی تاکید کرد: واحد پول ملی قطعا باید مورد بازنگری قرار گیرد و با شرایط روز تطبیق داده شود.


ریال در سال 1308 به عنوان واحد پول ملی قرار گرفت، اما از آنجا که طی 8 دهه اخیر نرخ برابری ریال در برابر دلار کاهش یافت، ضرورت حذف صفر از واحدهای پول ملی بیشتر شد.


همچنین به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار پولی اکنون ارزش پول ملی کشور پایین آمده و هنوز با توجه به کاربردی نبودن واحد ریال مردم کماکان تومان را به عنوان واحد پول ملی استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته