دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1395 - 13:07

پزشکیان: مجلس آمادگی تصویب قوانین مورد نیاز حوزه محیط زیست را دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست گفت: توسعه بدون محیط زیست بی معنی است.
کد خبر : 132119

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان روز یکشنبه در همایش بررسی سیاست های کلی محیط زیست افزود: بحث خاک، آب، هوا و جنگل بحث چند میلیارد سال است و نباید به آن بی توجه باشیم.


وی ادامه داد: ما در مجلس آمادگی داریم هر قانونی در حوزه محیط زیست نیاز باشد همکاری کنیم تا تصویب شود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بدانیم در این قسمتی که زندگی می کنیم چه مقدار خاک و آب داریم که خیلی راحت آن را از بین می بریم.


پزشکیان افزود: در سرزمینی زندگی می کنیم که خاک و آب ما محدود است، باید به این موضوع بی توجه نباشیم تا نسل های آینده نیز بتوانند در این سرزمین زندگی کنند، اگر بی توجه باشیم فردا زندگی نسل های آینده در این سرزمین غیرممکن است.


وی ادامه داد: دولت در حوزه محیط زیست برنامه ای درست و حساب شده بیاورد و نیاز های قانونی را مطرح کند،مجلس نیز به نوبه خود آماده همکاری در این زمینه را دارد و هر کاری برای پشتیبانی از حفظ محیط زیست لازم باشد انجام خواهدداد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتی که در آن زندگی می کنیم به سادگی به دست نیامده بلکه میلیارد ها سال طول کشیده و زمان برده تا امروز آماده به دست ما رسیده است و اگر از بین برود به سادگی دوباره به دست نمی آید و احیا نمی شود.


پزشکیان تاکید کرد: اگر افراد این را متوجه شوند به این سادگی برای از بین بردن و نابودی طبیعت اقدام نمی کنند؛بنابراین باید در این زمینه آگاهی ها را افزایش دهیم.


همایش بررسی سیاست های کلی محیط زیست، در آستانه سالگرد سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، با هدف کلی تشریح روند اجرای این سیاست‌ ها برگزار می شود.


در این همایش، نمایندگان قوا گزارشی از وضعیت اجرایی شدن سیاست های ابلاغی محیط زیست نظام طی یکسال گذشته ارائه می کنند.


سیاست های ابلاغی به آن جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که براساس قانون اساسی، سیاست های کلی در حوزه های مختلف پس از ابلاغ رهبری به عنوان یکی از مهمترین اسناد بالادستی، روشنگر و هدایتگر قوانین و برنامه های کشور است.


توجه به منابع حیاتی از جمله هوا، آب، خاک و همچنین تنوع زیستی از جمله مواردی است که در سیاست های کلی زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گرفته است، ضرورت اجرای مدیریت یکپارچه محیط زیست در کشور از دیگر موضوعات مورد تاکید در سیاست های ابلاغی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته