نحوه ارزشیابی فارغالتحصیلان دانشگاههای اروپایی تغییر میکند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این مطلب هدف از تدوین برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ارتقای پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای نظام سلامت دانست و گفت: «در اجرای این برنامهها علاوه بر نیازهای ملی ملاحظات بینالمللی نیز مدنظر قرار میگیرد.»
او افزود: «باتوجه به نقش تحصیلات تکمیلی در نظام سلامت و ارتقای جایگاه کشور در حوزههای بینالمللی، این حوزه در برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و برنامههای مرتبط با این حوزه طراحی شده و در دست پیگیری است.»
لاریجانی گفت: «از سوی دیگر نظام سلامت کشور با افرادی روبرو است که تحصیلات تکمیلی خود را در کشورهای حوزه اروپا گذرانده و متقاضی ادامه تحصیل یا ارائه خدمات در کشور هستند. بنابراین ضروری است تا با ملاحظات خاصی مدارک تحصیلی این افراد به نحوی ارزیابی شود تا افراد با سوابق علمی و تجربی بالاتری وارد نظام سلامت کشور شده و بتوانند زمینههای کاربست این سوابق را در نظام سلامت کشور فراهم آورند.»
او افزود: «دانشگاههای اروپایی مورد تایید وزارت بهداشت از لحاظ سطح علمی و فرایندهای آموزشی به سه دسته اروپای غربی، بلوک شرق و کشورهای مشترک المنافع تقسیم شدهاند و در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور نیز مقرر شد با در نظر گرفتن ضوابط فعلی کشورهای حوزه اروپا (اروپای غربی، بلوک شرق و مشترک المنافع)، مدرک بورد اروپا و سابقه کار افراد، اعم از هیات علمی و سابقه کار درمانی نیز در نحوه ارزشیابی مدارک تخصصی لحاظ شود که البته اجرای این مصوبات باید با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و نهادهای ذیربط انجام شود.»
انتهای پیام/