دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«یک کیلو بال مگس» در سینماحقیقت/ داستان مهریه‌های نامتعارف

رضا سبحانی کارگردان سینمای ایران با فیلم مستند «یک کیلو بال مگس» در بخش مسابقه ملی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت کرده است.
کد خبر : 132097

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند ضمن بررسی مهریه از منظر تاریخی و اجتماعی، به چالش‌هایی که برخی خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، می‌پردازد و نوع دیگری از مهریه‌های غیر‌متعارف و دلایل و انگیزه‌های چنین خواسته‌هایی که در میان برخی زوج‌های ایرانی طرفدار هم پیدا کرده را به تصویر می‌کشد.


پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند 30 دقیقه‌ای «یک کیلو بال مگس» رضا سبحانی است. آریا آزادروش (تصویربردار)، عباس کریمی (صدابردار)، گیسو آزادروش (صداگذار)، آرش اسحاقی (تدوینگر)، حسن نوری (مدیر تولید) و جاوید سبحانی (دستیار کارگردان و عکاس) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.


رضا سبحانی متولد سال 1334 (61 ساله) در اهواز است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او ساخت آثاری چون خاک سرد، زیستن، آفتاب پشت برف، به تهران خوش آمدید، رژیم طلایی، به چشم می‌خورد. وی هم‌اینک در تدارک پیش تولید فیلم سینمایی «خواب تاریک خواب روشن» است.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایش‌های حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سینماحقیقت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته