دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1395 - 11:02

انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه امروز برگزار می‌شود

مردم نیکاراگوئه امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای می‌روند؛ انتخاباتی که شانس اصلی پیروزی در آن آن به رئیس‌جمهوری کنونی است تعلق دارد.
کد خبر : 132051

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا،به گزارش خبرگزاری فرانسه، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد از مردم نیکاراگوئه از دانیل اورتگا، رییس‌جمهوری کنونی و روزاریو موریو، همسر وی حمایت می‌کنند در حالیکه نامزدهای رقیب بسیار عقب‌تر از وی هستند و شانسی ندارند.


حوزه‌های رای‌گیری در نیکاراگوئه در ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی باز می‌شوند و در ساعت 6 عصر به وقت محلی نیز بسته خواهند شد. انتظار می‌رود که نتایج چند ساعت بعد از پایان رای‌گیری اعلام شود.


در این انتخابات، علاوه بر رئیس‌جمهوری، برای 90 کرسی از 92 کرسی پارلمان این کشور آمریکای لاتین نیز تعیین تکلیف می‌شود. دو کرسی باقی مانده متعلق به رئیس‌جمهوری و معاون اوست.


بخشی از اپوزیسیون از مردم خواسته‌اند تا در این انتخابات شرکت نکنند.


اورتگا در گذشته یک چریک‌ مارکسیست بوده که در 1985 و برای یک دوره پنج ساله رییس‌جمهوری شد و پس از 17 سال حضور در تیم اپوزیسیون بار دیگر در 2006 به عنوان رهبر این کشور آمریکای لاتین انتخاب شده و تا به امروز در این پست مانده است.


با این حال، ثبات اقتصادی و توسعه برنامه‌های اجتماعی در دوران ریاست جمهوری وی باعث شده که در میان مردم بسیار محبوب باشد.


در این میان، انتظار می‌رود که همسر اورتگا به‌عنوان معاون وی انتخاب شود. این زن 65 ساله در واقع نماینده و زبان دولت در میان مردم است به طوریکه در نشست‌های رسانه‌ای حاضر می‌شود و لحن گرم و صمیمانه ای دارد. در میان مردم نیز از لباس‌های رنگی و شاد با جواهرآلات بسیار زیبا استفاده می‌کند.


بسیاری در داخل و خارج از کشور روزاریو موریو را در قدرت با رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه سهیم می‌دانند و انتصاب وی به عنوان معاون اورتگا می‌تواند باعث شود تا در انتخابات بعدی در 2021 او نیز رییس‌جمهور شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته