دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا،

حاج‌رضایی: فوتبال نیازی به مدیر پشت‌ میز نشین ندارد/ امروز حسرت نبود پورحیدری را می خوریم

کارشناس فوتبال ایران گفت: مسئولان پشت‌ میز نشسته‌اند و فکر می‌کنند مرگ برای همسایه است.
کد خبر : 132031

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بحث تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر در سال‌های اخیر همواره باعث اعتراض‌های مختلفی از سوی مربیان و بازیکنان شده است. به همین منظور گفت‌وگویی با امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال ایران و جهان در غرفه خبرگزاری آنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات انجام دادیم که در ادامه آن را خواهید خواند. البته حاج‌رضایی در خصوص مرحوم پورحیدری نیز صحبت کرد.


* بحث تیم ملی فوتبال و تعطیلات تکراری و اجباری یکی از مباحث مهم چند ماه اخیر فدراسیون فوتبال است. شما موافق یا مخالف این تعطیلات هستید و راهکار پیشنهادی شما چیست؟


-با این موضوع مخالفم، چون تعطیلات مداوم به باشگاه‌ها ضرر می‌رساند. تیم ملی فرزند مسابقات باشگاهی است چون برنامه اصولی و مدون نداریم ناچار به این تعطیلات گرفتار می‌شویم .باید خودمان را با تقویم‌های فیفا و ای اف سی مطابقت بدهیم و فصل‌های فوتبال خود را طوری تنظیم کنیم که در برنامه‌ریزی ما تداخل پیدا نکند و بازیکنان را حداقل 72 و حداکثر 5 روز در اختیار تیم ملی قرار دهیم.


* چه کسانی از این تعطیلات ضرر می‌کنند؟


- قطعا باشگاه‌ها ضرر می‌کنند چون وقتی مسابقه‌ای در کار نیست بازیکنان نمی‌توانند با انگیزه تمرین کنند.


* تیم ملی از لحاظ کسب نتایج و عملکرد خوب عمل می‌کند ولی متاسفانه باشگاه‌ها از بیشتر جنبه‌ها مثل کسب سهمیه ناموفق‌اند، علت چیست؟


-این مسائل به تیم ملی ربطی ندارد و مربوط به عملکرد باشگاه‌ها است. سه نماینده باشگاه‌های ما در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در رقابت‌های گروهی سه تیم ما حذف شدند و تنها تیمی هم که صعود کرد در مرحله حذفی باخت و حذف شد آن نتایج باعث می‌شود که سهمیه‌ها در آسیا کسر شود.


* درباره نقش دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه آزاد با مدیریت دکتر دادگان در موفقیت ورزش صحبت کنید.


- نقش دانشگاه‌ها با مدیریت افرادی مثل دکتر دادگان خیلی تاثیرگذار است و باید از ایشان به عنوان یک نیروی انسانی سالم استفاده کرد و امیدوارم موفق باشند.


* درباره نقش و اهمیت کمی که این روزها به پیشکسوتان داده می‌شود و فقط برای فوت‌ پیشکسوتان یک مراسم ساده و یک دور افتخاری در ورزشگاه برگزار می‌شود صحبت کنید و راهکار و توصیه شما چیست؟


- مسئولی که پشت میر نشسته‌ در واقع فکر می‌کند مرگ برای همسایه است و در زمان‌های لازم خود را به صحنه می‌رساند. واقعا برای این دست از مدیران متاسفم. جامعه فوتبال نیازی به حضور این مدیران ندارد و امیدوارم به پیشکسوتان اهمیت بیشتری داده بشود.


*درباره مرد اخلاق باشگاه استقلال مرحوم پورحیدری هم مقداری صحبت کنید؟


- ضایعه بزرگی بود. انسانی به تمام معنا از میان ما رفت و حسرت نبودش برای ما خواهد ماند و خدا او را رحمت کند.


*علی شفیعی‌جم


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب