دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرغ 7500 تومانی در راه است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام از اواسط هفته گذشته اقدام به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان کرده‌ است، گفت: این اقدام شرکت پشتیبانی دام که به منظور حمایت از تولید صورت می‌گیرد، موجب منطقی شدن نرخ این کالا از امروز می‌شود.
کد خبر : 13193

عظیم حجت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت مرغ به اندازه‌ای پایین آمد که تولید‌کننده به ازای هر کیلو گوشت مرغ 1000 تومان ضرر می‌داد، گفت: خرید مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام بنا به درخواست اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی انجام می‌شود.


وی افزود: هفته گذشته به خاطر غیر منطقی شدن قیمت مرغ در بازار، نرخ مرغ زنده به 4 هزار تومان کاهش یافت و این در حالی بود که قیمت تمام‌شده پرورش یک مرغ برای مرغدار 4500 تومان بود.


حجت با تاکید بر اینکه با منطقی شدن قیمت در بازار توان تولید مرغ در کشور بالا می‌رود، اظهار کرد: با خرید مرغ مازاد در بازار، پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ زنده به کیلویی 4700 تومان افزایش یابد و به تبع آن نرخ این کالای پروتئینی در بازار و برای مصرف‌کننده نیز به 7500 تومان برسد.


وی ادامه داد: اگر قیمت مرغ پایین‌تر از نرخ 7500 تومان بیاید، به طور قطع تولیدکننده توان تولید بر اساس هزینه‌های تولید را نخواهد داشت.


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی همچنین از تصمیم شرکت پشتیبانی دام برای خرید مرغ به صورت قطعه بندی نیز خبر داد و تصریح کرد: خرید مرغ مازاد در بازار به صورت قطعه‌بندی ران و سینه صرفا به نفع مشتری است، چرا که موجب می‌شود بر اساس نوع مصرف مرغ به مردم عرضه شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش قیمت مرغ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته