دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 16:40

نمایش دو فیلم از دو کارگردان سینمای دهه 50 ژاپن در موزه هنرهای معاصر

دو فیلم «سامورایی: دوئل در جزیره گانریو» به کارگردانی هیروشی ایناگاکی و فیلم «وضعیت بشر:عشق بزرگ تری وجود ندارد» به کارگردانی ماساکی کویاباشی درروزهای یکشنبه 16 آبان ماه ساعت 17 و چهارشنبه 19 آبان ماه ساعت 16 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
کد خبر : 131914

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه و از بخش چشم انداز سینمای دهه 50 ژاپن، روز یکشنبه 16 آبان ماه ساعت 17 فیلم «سامورایی:دوئل در جزیره گانریو» به کارگردانی هیروشی ایناگاکی محصول سال 1956 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.



سه‌گانه‌ی سامورایی که با «دوئل در جزیره گانریو» پایان می‌پذیرد، تلفیقی‌ست درخشان از شمایل یک شخصیت تاریخی-افسانه‌ای با احساسات انسان ژاپنی. موساشی میاموتو شخصیتی‌ است چند بعدی‌، حتی با معیارهای زمان خود او. جنگاوری جسور و بی‌رحم که در بسیاری از مهم‌ترین وقایع تاریخی ژاپن زمان خود حضوری تاثیرگذار داشت.


همچنین روز چهارشنبه 19 آبان ماه ساعت16،فیلم «وضعیت بشر:عشق بزرگ تری وجود ندارد» به کارگردانی ماساکی کوبایاشی محصول سال 1959 به نمایش در می آید.


«وضعیت بشر: عشق بزرگ‌تری وجود ندارد» شاید سیاسی‌ترین فیلم ماساکی کوبایاشی به مثابه‌ یک مصلح اجتماعی باشد. فیلمسازی که سال‌ها بعد مسیر فیلمسازی‌اش را با حرکتی سنجیده به سمت سینمایی داستان‌گو و البته غیرسیاسی کج می‌کند.


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته