دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 16:47
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای پزشکی تهران، سلسله، تهران شرق، سوادکوه، بم، داریون و سما تهرانسر

نخستین دوره جشنواره ورزش‌های همگانی در چندین رشته گوناگون با همکاری و حضور دکتر زهرا فتح‌اللهی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما در دانشکده سما تهرانسر برگزار شد.
کد خبر : 131906

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ورزش های همگانی در دانشکده سما تهرانسر، با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های ورزشی در شکل‌گیری هویت صحیح جوانان اظهار کرد: «ورزش همگانی اساس و پایه است اما از طرفی دیگر ورزش قهرمانی می‌تواند مشوق نسل جوان کشورمان برای ورزش همگانی باشد.»


دکتر زهرا فتح اللهی خاطرنشان کرد: «توجه به اهمیت فعالیت‌های ورزشی در زندگی روزمره به عنوان بخشی از نیاز ساختاری انسان باید مورد توجه همه افراد جامعه اعم از زن و مرد و در هر رده سنی باشد زیرا جامعه زمانی قادر است راه ترقی و تکامل را طی کند که متشکل از افراد سالم، با نشاط و سرزنده باشد. بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه‌مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می‌نگرد؛ زیرا ورزش می‌تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می‌کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می‌داند.»


وی با تاکید بر ورزش دانشگاهی و مزایای آن برای دانشجویان افزود: «ورزش، همانطور که بر جسم آدمی تأثیر می گذارد، بر روح و روان وی هم تأثیر دارد. یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد به ویژه دانشجویان، افزایش اعتماد به نفس است. ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات، مقاوم‌تر هستند. از دیگر نتایج روانی ورزش برای دانشجوها، افزایش شور و نشاط دانشجو و امید به آینده اوست. آدمی، با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و به عادت‌های زشت، مثل اعتیاد دچار نمی‌شود. از دیگر آثار روانی ورزش، ویژگی ضدّ خمودگی و افسردگی آن است. ورزش، ورزشکار را سرزنده ساخته و وی را در برابر دلمردگی بیمه می کند.»


فتح اللهی با توجه به برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی در دانشکده سما تهرانسر اظهار کرد: «با توجه به بخشنامه برگزاری جشنواره ورزش‌های همگانی از سوی سازمان مرکزی و سازمان سما، نخستین دوره جشنواره ورزش های همگانی در رشته‌های طناب زنی، بارفیکس، شنا سوئدی و ... با حضور دانشجویان رشته‌های مختلف برگزار شد و پس از رقابت، نفرات برتر معرفی شدند.»


مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما افزود: «سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سرمایه انسانی جوان و مستعد شرایط مناسبی را برای رشد و موفقیت در زمینه ورزش کشور دارد و می تواند عرصه پیشرفت را برای جوانان فراهم آورد.»


برگزاری کارگاه آموزش جست و جو در اینترنت در واحد پزشکی تهران


سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی واحد علوم پزشکی تهران طی گزارشی از برگزاری کارگاه جستجو در اینترنت در محل کلاس کامپیوتر خبر داد.


دکتر شهرزاد خاکپور درباره اهداف و نحوه برگزاری این کارگاه علمی گفت: «با توجه به ضرورت روز افزون کاربرد اینترنت در پژوهش های حیطه علوم پزشکی و پیراپزشکی، این کارگاه با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان، آشنایی آنها با شیوه های جستجوی مقالات و پیدا کردن آخرین یافته های علمی برای نوشتن مقالات علمی-پژوهشی و ISI بر پا شده است.»


وی افزود: «مدرس این کارگاه آموزشی توحید خلیلی، از اعضای فعال کمیته تحقیقات دانشجویی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان بوده است.»


سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی در مورد آشنایی با چگونگی استفاده کاربردی و روشهای جستجوی مناسب دراینترنت بیان کرد: «امروزه تحولات تکنولوژی و اینترنت بر روند کلی فعالیت های پژوهشی دانشگاه‌ها تأثیربسزائی دارد .»


در این کارگاه دانشجویان شرکت کننده علاوه بر یادگیری اصول اولیه روش های جستجو در اینترنت، به بحث پیرامون تکنیک های ابتدایی و توضیحاتی در مورد منابع جستجو در اینترنت پرداختند. مسلماً برگزاری اینگونه کارگاه های آموزشی در مجاورت مراکز تحقیقات کاربردی در دانشگاهها نقش مؤثری دارد.


وی خاطرنشان کرد: «با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده به همت کمیته تحقیقات دانشجویی در پاییز سال جاری کارگاه های پژوهشی با استفاده از اساتید و دانشجویان با سوابق درخشان در حوزه پژوهشی برگزار خواهد شد.»


خاکپور افزود: «برای شرکت کنندگان از سوی این واحد دانشگاهی گواهینامه اعطا می‌شود .»


برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی سلسله


نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سلسله با حضور دکتر کاکولوند بخشدار، اساتید، دانشجویان و کارکنان این مرکز افتتاح شد.


در این نمایشگاه که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با همکاری دانشجویان آغاز به کار کرد عملکرد یک ساله مرکز در بخش عمرانی ، آموزشی و فرهنگی همراه با تجهیزات و لوازم کارگاهی و آزمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت .


دکتر اکبریانی در مراسم بازگشایی این نمایشگاه در سخنانی با توجه به عملکرد این دانشگاه، از اتمام پروژه سردرب، محوطه سازی، درختکاری در فضای باز دانشگاه بعنوان عملکرد عمرانی و بیرونی و از طرفی هوشمند سازی کلاسها و تهیه امکانات مورد نیاز کارگاهها نظیر دوربین‌های نقشه برداری و تجهیز کارگاهها و سایت مرکز به عنوان عملکرد بخش آموزشی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ورزشی بعنوان عملکرد فرهنگی اجتماعی یاد کرد و گفت: «با همکاری دانشگاه لرستان و حمایت‌های دکتر ملکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در آینده نزدیک مرکز رشد و خلاقیت شهرستان سلسله در این دانشگاه افتتاح خواهد شد .»


اردوی کوهپیمایی بسیج کارکنان واحد تهران شرق به تپه نور الشهدای کلکچال


به همت بسیج کارکنان سردار شهید علی هاشمی واحد تهران شرق و به منظور تجدید عهد و میثاق با آرمانهای شهدا اردوی یکروزه کوهپیمایی با حضور جمعی از کارکنان بسیجی واحد به تپه نور الشهداء و یادمان شهدای گمنام کلکچال برگزار شد.


محمدحسن پورمحمد فرمانده بسیج کارکنان واحد در این مراسم که در جوار قبور شهدای گمنام برگزار شد، درباره جایگاه شهید و شهادت و بزرگداشت 13آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ضرورت پاسداشت حرمت شهدا و یادآوری رشادتهای و دلاورمردیهای آنان برای نسل جوان دانشجو سخنان مبسوطی بیان کرد.


کاکولوند بخشدار مرکزی سلسله نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت علم و دانش افزایی در بین مسلمانان و ایرانیان از تلاشهای این مرکز دانشگلاهی در ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان قدردانی کرد.


در این مراسم به 5 تن از منتخبین بخش جشنواره قرآن و عترت دانشگاه و همچنین به دو نفر از فعالان عرصه نماز لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد .


جلسه توجیهی دانشجویان جدید واحد سوادکوه برگزار شد


جلسه توجیهی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با حضور هیات رئیسه دانشگاه و حجت‌الاسلام غفاری معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سالن اجتماعات بوعلی سینای واحد سوادکوه برگزار شد.


رئیس واحد سوادکوه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه را دارای اساتید متخصص، فضای مناسب آموزشی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوب دانست.


دکتر داریوش خادمی شورمستی برای آشنایی و شناخت دانشجویان جدید با معرفی بخش های مختلف دانشگاه به تبیین آیین نامه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی پرداخت.


در ادامه حجت‌الاسلام غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان در باب اهمیت و جایگاه علم و تحصیل سخن گفت و از رازهای موفقیت انسان در زندگی را تلاش، کوشش و پشتکار به همراه توکل به خدا و اولویت بندی در امور زندگی دانست.


مسئولان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم معرفی شدند


مراسمی به منظور معارفه مسئولان جدید بسیج دانشجویی (خواهران و برادران) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم با حضور دکتر حمید سرحدی رئیس واحد، دکتر علی اکبر عسکری معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر نادر مدافع بهزادی معاون اداری و مالی، شمس الدینی مسئول حراست، سلیمانی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان و تعدادی از دانشجویان بسیجی در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم برگزار شد.


دکتر حمید سرحدی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالروز 13آبان روز تسخیر لانه جاسوسی گفت: «رمز موفقیت بسیج، مردمی بودن آن است و هنر بسیج جذب جوانان و نفوذ در دلهاست.»


رئیس واحد بم دانشجویان بسیجی را نیروهای مومن و متعهد و پیرو خط ولایت معرفی کرد و گفت: «تربیت نیروی انسانی متعهد به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف اصلی تشکل بسیج دانشجویی است و ما باید از تمامی ظرفیت‌های بسیجیان در راستای اعتلای نظام اسلامی و فرهنگ بسیجی به نحو احسن استفاده کنیم.»


وی افزود: «همواره ما در مسیر هدایت که رهبری برای‌ما تعیین کرده باید پایدار و در دفاع از آرمان‌های حضرت امام(ره) و نظام اسلامی کوشا باشیم.»


در پایان روح الله رائی زاده به عنوان مسئول بسیج دانشجویی پایگاه علم الهدی و فاطمه دادی دهنوی مسئول بسیج خواهران پایگاه امام حسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم معرفی شدند و آنها نیز خود را مکلف به برنامه ریزی دقیق درباره فعالیت های فرهنگی کردند.


کاهش هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان واحد داریون


رئیس واحد داریون گفت:«در راستای رعایت حال دانشجویان و رضایتمندی این عزیزان، هزینه سرویس ایاب و ذهاب از یکصد هزار تومان به هشتاد هزار تومان کاهش می یابد.»


دکتر مرتضی حق شناس افزود: «در جلسات متعدد با پیمانکار،بر ارائه سرویس منظم و بدون تاخیر تاکید و قرار شد برای ساعت هفت صبح روزهای پنجشنبه و جمعه از میدان دانشجو نیز سرویس به طرف دانشگاه حرکت کند.»


به دستور حق شناس محل بوفه دانشگاه نیز به دلیل نامناسب بودن جایگاه، جابجا و نوسازی شد.


واحد سوادکوه پرچم دانشجویی و دانا شدن را در سوادکوه برافراشت


به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی و بیعت مردم ولایتمدار مازندران با فرهنگ غنی علوی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه با حضور حجه الاسلام قربانی امام جمعه شهر پل سفید، توحیدی فرماندار، دکتر خادمی رئیس واحد سوادکوه و دیگر مسئولین شهرستان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.


امام جمعه شهر پل سفید و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (س) و گرامیداشت 14 آبان خواستار معرفی بیشتر و بهتر این روز در سطح کشور شدند.


حجت‌ الاسلام قربانی امام جمعه پل سفید با تشکر از دکتر خادمی رئیس واحد سوادکوه برای میزبانی این جلسه، عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه تنها دانشگاه شهرستان بود که پرچم دانشجویی و دانا شدن را در سوادکوه برافراشت و پیوسته نقش آفرینی کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته