دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 15:53
رئیس انجمن سکته مغز ایران:

روزانه 100 تهرانی دچار سکته مغزی می شوند

رئیس انجمن سکته مغز ایران با بیان اینکه روزانه 100 تهرانی دچار سکته مغزی می شوند، عنوان کرد: درمان سکته مغزی فقط در سه ساعت اول امکان‌پذیر بوده و پس از آن این مساله محقق نمی‌شود و هر عملی که انجام می‌گیرد جهت بهبودی عوارض و جلوگیری از سکته‌های بعدی است.
کد خبر : 131876

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر بابک زمانی در حاشیه همایشی که به مناسبت روز جهانی سکته مغزی در پارک ملت تهران برگزار شد، افزود: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و مهم‌ترین علت ناتوانی در ایران است و ابتلا به آن می‌تواند سال‌ها سبب ناتوانایی و کم توانایی فرد در زندگی شود.


وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳۰ نفر امکان ابتلا به سکته مغزی دارند و این آمار شیوع این بیماری در جهان به شمار می‌رود، افزود: در تهران روزانه ۱۰۰ نفر دچار سکته مغزی می‌شوند.


رئیس انجمن سکته مغز ایران ادامه داد: ۲۰ تا ۴۰ سالگی شایع‌ترین سن ابتلا به ام اس است که در همین مدت شیوع سکته مغزی ۲ برابر ام اس در جهان بوده و البته باید توجه داشت که هرچه تشخیص بهتر باشد و سریع‌تر این مشکل شناسایی شود درمان آن موفق‌تر است.


زمانی اضافه کرد: درمان سکته مغزی فقط در سه ساعت اول امکان‌پذیر بوده و پس از آن این مساله محقق نمی‌شود و هر عملی که انجام می‌گیرد جهت بهبودی عوارض و جلوگیری از سکته‌های بعدی است.


رئیس انجمن سکته مغزی ایران ادامه داد: در زمینه سکته مغزی بیش از آنکه به پزشک ماهر نیاز داشته باشیم به هماهنگی اقشار مختلف و ارتقای آگاهی آنان نیازمندیم و متاسفانه در حال حاضر اطلاعات عمومی مردم و حتی پزشکان متخصص در مورد سکته مغزی خیلی درست نیست و عمق کافی ندارد.


زمانی با تاکید بر اینکه درمان سکته در سه ساعت اولیه آن مفید است، افزود: انجمن سکته مغزی تلاش کرده بیشترین فعالیت خود را اکنون به موضوع اطلاع رسانی جهت درمان به موقع سکته و پیشگیری از آن اختصاص دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ام اس سکته مغزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته