تهران به شهر لالههای رنگارنگ تبدیل میشود
به گزارش گروه اجتماعی آنا، نخستین جلسه مدیران روابط عمومیهای مجموعه مدیریت شهری پایتخت در سال ۹۴ با حضور رییس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران و به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
شهرام گیلآبادی در سخنانی در این جلسه از ارتباط انسانی و تبدیل آن به یک نظام جامع به منظور حرکت به سمت و سوی هدفی واحد و والا به عنوان یک اولویت مهم نام برد و گفت: امروز مسائل و مشکلات ناشی از نبود مدیریت واحد شهری در تهران به نقطهای رسیده که اگر نظام جامع مدیریت شهری وجود نداشته باشد، اداره این کلانشهر با دشواریها و سختیهای جدی مواجه خواهد شد.
وی لزوم توجه به جریان افکار عمومی در فضای اجتماع و گفتمان غالب در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیریتی موفق است که با پیشافکنی اخبار و اعلام آن به مردم، بتواند از نا به سامانیهای احتمالی در اتفاقات حوزه مدیریتی خود پیشگیری کند.
۲۰ دستگاه در مدیریت شهر تهران تأثیرگذار هستند
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ دستگاه در مدیریت شهر تهران تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: نیازی نیست که مردم را در مسائل و مشکلاتی که عموماً ناشی از بیتدبیریهای مدیریتی بوده و در بلاتکلیفی و عدم مدیریتپذیری امور ریشه دارد، درگیر نماییم.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه داستان آسیبهای اجتماعی در تهران، قصه پر غصهای است، تصریح کرد: مدیریت شهری به جای سازمانهایی که مسئولیت رسیدگی به این آسیبها را بر عهده دارند، وارد میدان شده و با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله راهاندازی گرمخانهها، در صدد بر آمده تا حداقل نسبت به نجات جان آسیبدیدگان اجتماعی از سرمای زمستان اقدام نماید.
وی با تأکید بر اینکه همه ما در برابر استیصال آدمهای این شهر از جمله آسیبدیدگان اجتماعی مسئول هستیم، اضافه کرد: مسئولان باید حواسشان به مردم باشد و رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، وظیفه انسانی و اسلامی تک تک ماست و اگر به این وظیفه خود عمل نکنیم، علاوه بر اینکه در پیشگاه پروردگار مسئول هستیم، در برابر وجدان خویش نیز مسئولیم.
پروژههای شهری باید مجهز به نشانگر باشند
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژههای شهری باید مجهز به نشانگر باشند و همین نشانهگذاری، نشان دهنده ارزشگذاری و احترام به مردم است، اظهار کرد: تمام ما مکلف هستیم تکلیف خود را درست انجام دهیم و برای نمونه، اگر فرود شبانه هواپیمایی در فرودگاه شهر، حتی برای لحظهای آرامش شهروندی را بر هم بزند، همه در مقابل آن مسئول هستیم.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه باید به جزییات توجه داشته باشیم و فراموش نکنیم که فرق بین کار خوب و کار بد نه در کلیات که در جزییات است، تصریح کرد: به قول استاد سمندریان، نمایش خوب، کاری است که اگر از سالن خارج شدیم، ذهن و فکر ما ساعتها و روزها و درگیرش باشد و نمایش بد، کاری است که بلافاصله پس از خروج از سالن، از یادمان رفته و فراموشش کنیم.
سبک زندگیمان تغییر کرده است
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه چرخش مدیریتی و تغییر مدیران و ورود افراد تازه به سیستم، امری بدیهی است که باعث جاری شدن هوای تازه در سیستم و احیای آن میشود، اظهار کرد: ارزیابی سیستم و تصمیم به تغییر مدیران و تحول مدیریتی، حق طبیعی هر مدیر ارشدی است و این تغییرات که بر اساس اولویتهای مدیریتی و چینش مدیریت ارشد صورت میگیرد، نباید تبدیل به موجهای عجیب و غریب شود.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه تخریب افراد پس از تغییر آنها امری ناپسند است، تصریح کرد: بر اساس ضربالمثل قدیمی آسیاب به نوبت، روزی نیز نوبت ما فرا خواهد رسید و هر بدگویی که در مورد دیگران انجام دادهایم، زمانی به خود ما باز میگردد.
وی با تأکید بر اینکه امروزه سبک زندگی، معماری و شهرسازی و حتی فرهنگ و هنرمان، روش و منش مردممان را تغییر داده، اضافه کرد: در جامعه امروز بر خلاف گذشته دور هم نمینشینیم و گپ نمیزنیم و حتی پهن کردن سفره و نشستن دور آن نیز دارد از خانههایمان رخت میبندد و ملاکهای زندگی اجتماعی و حتی خانوادگیمان نسبت به گذشته دستخوش تغییر شده است.
دوره پنهانکاری اخبار گذشته است
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه نباید رفتار و کردار و نیز خلقیات و روحیات ما تحت تأثیر سبک زندگی ماشینی قرار گیرد و چنین سبکی در شئونات زندگی ما رسوخ پیدا کند، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم در همه حال خدا با ماست، مشروط بر اینکه درست زندگی کنیم.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه در عصر ارتباطات که هر گوشی موبایل به یک وسیله ارتباطی و هر شهروند به یک خبرنگار تبدیل شده، نمیتوان اخبار را از افکار عمومی پنهان کرد، تصریح کرد: باید با مقوله خبر به درستی برخورد کنیم و فراموش نکنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم، اخبار دیر یا زود منتشر میشوند و از این رو با این مقوله باید برخورد اصولی و منطقی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در عالم سوژهها، اولین روایت بسیار مؤثر است و معمولاً مهمترین روایت، نخستین روایت است، اضافه کرد: خبر، نیاز به سرعت و دقت دارد و اگر ما روایت خود از زاویه مورد نظر خویش از خبر را با دقت و به سرعت بازگو نکنیم و بخواهیم اصل خبر را پنهان کنیم، دیگران روایات خود را از آن خبر میسازند که ممکن است با واقعیت فرسنگها فاصله داشته باشد.
در وین هر ۹ ماه یک کیلومتر مترو میسازند در تهران هر ۱۵ روز
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه گزارشی موفق است که توصیف آن در ذهن مخاطب شکل گرفته و ماندگار شود، اظهار کرد: در حوزه ارتباطات، سکوت خبری یک آسیب بزرگ است و سازمانهایی که در زمینه خبر پنهانکاری میکنند، آسیبپذیری بیشتری نسبت به سازمانهایی دارند که نسبت به تولید و انتشار دقیق و سریع اخبار خود اقدام مینمایند.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه عملیات ساخت متروی تهران به سرعت به پیش میرود و زحمات بسیار زیادی به این منظور کشیده میشود، تصریح کرد: در وین پایتخت اتریش یک کیلومتر مترو در طول ۹ ماه ساخته میشود، در صورتی که در پایتخت کشورمان هر ۱۵ روز، یک کیلومتر مترو ساخته میشود و به عبارتی در مدت ۹ ماه، ۲۰ کیلومتر مترو در تهران به بهرهبرداری میرسد.
وی با تأکید بر اینکه با پیشافکنی در خبر و بسترسازی و زمینهچینی مورد نظر، بهتر و راحتتر میتوانیم کار کنیم، اضافه کرد: تمام طرحهای مدیریت شهری در حوزه ارتباطات با استحکام انجام خواهد شد و اردیبهشت ماه به عنوان یک ماه کاملاً ارتباطی است که برنامهریزیها و سیاستگذاریهای لازم به منظور اجرای برنامههای متعدد و متنوع در این ارتباط به عمل آمده است.
کاشت ۸ میلیون گل لاله با ۱۸ طیف رنگی در اردیبهشت
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای نمایش زیباییهای تهران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمیکنیم، اظهار کرد: تهران در اردیبهشت با کاشت ۸ میلیون شاخه گل لاله در ۱۸ طیف رنگی به شهر لالههای رنگارنگ تبدیل میشود.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه اکسپوهای بینالمللی همچون اکسپوی میلان، فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن تواناییها و زیباییهای کشورمان به دنیاست، تصریح کرد: مسئولان مربوطه به این منظور میتوانند از توانمندیهای مدیریت شهری تهران و سایرکلانشهرهای کشور در جهت تأمین منافع ملی به خوبی استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه آمد و شدهای بینالمللی و حضور مسئولان خارجی در تهران باعث تغییر تصویر جمهوری اسلامی ایران در ذهن میهمانانی میشود که از پایتخت کشورمان دیدن میکنند، اضافه کرد: زیباییهای تهران برای مسئولان خارجی اعجابآور است و آنها پس از دیدن این شهر دچار شگفتی میشوند و نمیتوانند تصویر غیر واقعی که در کشورمان برای آنها ساختهاند را با تصویر واقعی که در پایتخت کشورمان از نزدیک مشاهده میکنند، مقایسه کرده و این تصاویر را با یکدیگر تطبیق دهند.
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به لزوم انجام اقدامات وسیع رسانهای به منظور معرفی چهره حقیقی از کشورمان، اظهار کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد تا این اتفاق رقم بخورد و در ایام نوروز نیز سعی کردیم تا سیمای تهران امروز را در قالب ارائه زیباییهای این شهر و نمایش خدمات مدیریت شهری با استفاده از فضای رسانهای و شبکههای صدا و سیما به تصویر بکشیم.
دکتر گیلآبادی با بیان اینکه در برنامههای تلویزیونی ایام نوروز، تمرکزمان بر اطلاعرسانی کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» استوار بود، چرا که بر اساس تدابیر شهردار محترم تهران، امسال مهمترین اولویت مدیریت شهری، اجرای برنامهها و تحقق اهداف پیشبینی شده در قالب این کمپین است، تصریح کرد: هنگامی که کلاه قرمزی در نوروز ۹۴ از مجری سؤال میکند جعبه شیرینیتر، خشک است یا تر؟! پاسخ این پرسش حتی برای چند ثانیه، نه تنها فکر کودکان که ذهن بزرگسالان را نیز درگیر میکند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس برنامهریزی قبلی، بهار امسال فصل آموزشی– تبلیغی کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» است و به این منظور از ظرفیت تمام مراکز آموزشی استفاده خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان این است که تا اول مهر ماه و قبل از آغاز سال جدید تحصیلی، تغییر رفتار شهروندان در دو حوزه «خط سفید» و حرکت بین خطوط و نیز «تفکیک زباله» و جداسازی زبالهتر و خشک در شهر دیده شود.
انتهای پیام/