دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1394 - 13:07

درخواست افغانستان از پاکستان برای مذاکره با طالبان

رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره به ضرورت پیگیری مذاکرات صلح، خواستار کمک پاکستان برای پیشبرد روند گفت‌وگوی صلح با طالبان شد.
کد خبر : 13181

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از کابل پرس، سایت داون پاکستان امروز گزارش داد، اشرف‌ غنی رئیس‌جمهوری افغانستان در ملاقات شب گذشته با پرویز‌ختک سروزیر ایالت خیبر پختونخواه موضوع کمک پاکستان برای مذاکره با طالبان را مطرح کرد.


طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری افغانستان تأکید کرد: مذاکره موفقیت‌آمیز با طالبان و برقراری امنیت در منطقه به نفع هر دو کشور است.


وی افزود: پاکستان در هفته‌های نخستین ماه مارس اطمینان داد که برای مذاکره با طالبان همکاری خواهد کرد اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد نظر اسلام‌آباد تغییر کرده و این امر بسیار نگران‌کننده است.


به گزارش رسانه‌ها، سروزیر ایالت خیبر پختونخواه که برای سفر 2 روزه راهی افغانستان شد با عبد‌الله‌عبد‌الله و حامد‌ کرزی رئیس‌جمهوری سابق افغانستان و سایر مقامات افغانستانی ملاقات کرد.


بر اساس این گزارش، علاوه بر تعدادی از اعضای مجلس خیبر‌پختونخواه مقامات بلند پایه دولتی پرویز‌ختک را در سفر به افغانستان همراهی می‌کنند که تعداد مجموع آنها به 26 نفر می‌رسد.


طبق این گزارش ختک در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف وی از سفر به افغانستان پایان دادن به روابط سرد بین اسلام‌آباد و کابل همچنین به وجود آوردن فضای درک متقابل یکدیگر بین 2 کشور بود.


سروزیر ایالت خیبر‌پختونخواه با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به افغانستان گفت: تلاش مقامات افغانستانی برای برقراری صلح و ثبات همچنین گسترش روابط مستحکم و پایدار با پاکستان امیدوار کننده است.


وی افزود: اشرف‌غنی خواهان روابط مستحکم، پایدار و دوستانه با پاکستان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته