دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 12:20

وزیر اطلاعات: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد

وزیر اطلاعات همکاری مردم را باعث اشراف اطلاعاتی دانست و گفت: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد، با حضور مردم، رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور است.
کد خبر : 131769

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام سید‌محمود علوی صبح شنبه در همایش ملی اطلاعات و مردم که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، این مطلب عنوان کرد.


وی افزود: خروجی این جلسات باید منجر به برگزاری کمیته مطالعاتی و برنامه‌ریزی شود تا کار خود را به صورت مداوم استمرار ببخشد و با ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و مدیران به غنای این حرکت کمک کند.


وزیر اطلاعات ادامه داد: باید با حفظ این ارتباطات زمینه را برای شکل‌گیری سازمان اطلاعات مردمی مهیا کرد و علاوه بر ستاد خبری، سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و همکاری آن‌ها به صورت بسیجی و با فرهنگ بسیجی فعالیت کند.


علوی قدرت جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از قدرت مردم دانست و یادآور شد: علت اینکه ابرقدرت‌ها علی‌رغم حضور در کشورهای همسایه و آتش افروزی، اجازه حمله به ایران اسلامی را به خود نداده‌اند، حضور مردم است. اگرچه منکر توان نظامی و بازدارندگی آن نیستیم اما اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است.

وی اضافه کرد: مردم ما در مقاطع مختلف نظام و انقلاب وظیفه شناسی خود را نشان دادند و هرجا که نیاز به حضورشان بود، حضور تعیین کننده‌ای را به اثبات رساندند.


علوی با بیان اینکه «مردم و حاکمان حق و حقوقی بر یکدیگر دارند»، گفت: اگر این حقوق رعایت شود آن جامعه عزت می‌یابد، امنیت حکمفرما شده و فرهنگ در چارچوب صحیح خود قرار می‌گیرد؛ دشمنان نیز نمی‌توانند به چنین ملتی طمع بورزند و دچار یاس خواهند شد.


وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه «وزارت اطلاعات برای پیوند خود با مردم ستاد خبر را راه‌اندازی کرده است»، گفت: اطلاعاتی که از طریق مردم در اختیار تشکیلات اطلاعاتی قرار گرفته حجم عظیمی از دستاوردها را تشکیل می‌دهد که بر بسیاری از موارد، اشراف اطلاعاتی حاصل شده و زیر ضربه رفته اند.


علوی با تأکید بر اینکه «پیوند مردم به دستگاه اطلاعاتی انگیزه و اشراف می‌دهد»، یادآور شد: بر اساس نظرسنجی ایرنا، وزارت اطلاعات به لحاظ محبوبیت از رتبه هفت به رتبه سوم در مهرماه گذشته ارتقا یافته است.


وی تصریح کرد: وقتی دستگاه اطلاعاتی با مردم کار می‌کند در دل آن‌ها جای دارد و وقتی نیروی اطلاعاتی نیز چنین همراهی را ببیند انگیزه بهتری برای فعالیت پیدا می‌کند.


وی خطاب به حضار گفت: همکاری شما نخبگان بسترساز حرکت اطلاعاتی دانش‌بنیان است و این همکاری یک موضوع علمی است که نیازمند مطالعه و کار پژوهشی دارد.


وزیراطلاعات یادآور شد: تشکیلات اطلاعاتی به هم‌اندیشی مراکز علمی نیاز دارد و این مراکز باید به این باور برسند که امنیت همانند فرهنگ، ‌سیاست و آموزش یک مقوله حساس اجتماعی است که باید با نگاه علمی به آن نگریسته شود.


همایش اطلاعات و مردم با حضور شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و پژوهشی صبح شنبه در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما برگزار شد که در آن بیش از 350 مقاله ارائه شده و یازده کمیسیون علمی و تخصصی در آن شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته