دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1394 - 12:59
در دیدار سردار دهقان با وزیر دفاع روسیه توافق شد

تحویل اس‌300 تا پایان سال جاری میلادی

سردار دهقان در دیدار با وزیر دفاع روسیه بر اجرای راهکارهای اصولی در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد.
کد خبر : 13175

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و "سرگئی شایگو" وزیر دفاع فدراسیون روسیه روز گذشته - پنجشنبه 27 فروردین- در مسکو دیدار و پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند.


سردار دهقان در این دیدار با تشکر از وزیر دفاع روسیه در برگزاری کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو، تشکیل دبیرخانه دائمی برای پیگیری توافقات آن را ضروری شمرد و بر اجرای راهکارهای اصولی در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد.


وزیر دفاع کشورمان مواضع دولت روسیه در قبال مسائل جهانی و منطقه‌ای را بسیار نزدیک به مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: احساس می‌کنیم مجموعه دولت روسیه بر ضرورت ایجاد نظم جدید جهانی رسیده است.


سردار دهقان با بیان اینکه «ما نیازمند ائتلاف برای رسیدن به صلح جهانی پایدار هستیم»، گفت: از درک درست روسیه در سطح راهبردی مبنی بر این که دولت آمریکا نمی‌تواند دوست و شریک قابل اعتمادی باشد، حمایت می‌کنیم.


روابط سازنده تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهانی است


وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با تشکر از حضور و سخنرانی مفید و سازنده سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو تأکید کرد: اعتقاد داریم توسعه روابط سازنده میان تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهانی و منطقه‌ای است.


شایگو افزود: موافقت‌نامه دفاعی که در ژانویه 2015 میان ایران و روسیه منعقد شد مبنای مهم و جدی برای توسعه روابط دوجانبه است.


وزیر دفاع روسیه با انتقاد شدید از اعمال تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، این تحریم‌ها را ظالمانه و بر خلاف موازین بین‌المللی دانست.


شایگو با اشاره به اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا در جهان، همکاری همه کشورها برای مقابله و خنثی سازی این گونه اقدامات را خواستار شد.


وزیر دفاع روسیه همچنین بر برگزاری اجلاس مشترک میان ایران، چین و روسیه در آینده نزدیک برای مقابله با تهدیدات مشترک تأکید کرد.


طرفین در این دیدار توافق کردند همه مسائل فنی سامانه پدافند هوایی اس 300 را بررسی و تا پایان سال جاری میلادی (11 دی) تحویل این تسلیحات به ایران را عملیاتی کنند.


سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه برای دیدار سه روزه و شرکت در چهارمین کنفرانس امنیتی بین‌المللی مسکو، در این کشور به سر می‌برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته