دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 08:41

آیت الله آملی لاریجانی: مذاکرات با مقامات عراقی بسیار سازنده بود/ امضای تفاهم‌نامه در بحث مبارزه با تروریسم و حقوق بشر اسلامی

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر سازنده بودن مذاکرات گفت: در دیدار با رئیس دستگاه قضای عراق، بحث های طولانی داشتیم و یک تفاهم نامه خوب به امضای طرفین رسید.
کد خبر : 131631

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تسنیم، آیت الله صادق آملی لاریجانی در بدو ورود به تهران در پاویون جمهوری در تشریح دستاوردهای سفر 7 روزه به عراق اظهار کرد: سفر بسیار خوبی بود و مذاکراتی با طرف‌های عراقی اعم از رئیس دستگاه قضا، رئیس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان عراق داشتیم.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر سازنده بودن مذاکرات گفت: در دیدار با رئیس دستگاه قضای عراق، بحث‌های طولانی داشتیم و یک تفاهم نامه خوب به امضای طرفین رسید.
آملی لاریجانی افزود: این تفاهم نامه، مواد مختلفی دارد که برخی مواد آن مربوط به همکاری و تعامل در امر مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر بود.
وی اضافه کرد: همکاری در بحث مبارزه با قاچاقچیان و حقوق بشر اسلامی در سطح عالی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.



رئیس قوه قضاییه افزود: قرار شد جمهوری اسلامی نسبت به آموزش قضات کشور عراق اقدام کند و دستاوردها و تجربیات خود را در امر قضا و حقوق اسلامی در اختیار این کشور قرار دهد.
آملی لاریجانی ادامه داد: در سطح سیاسی نیز بحث‌های سازنده‌ای صورت گرفت و از نقطه نظرات مسولان عراقی در موضوعات مختلف آگاه شدیم. اقتضای روابط بین ایران و عراق بالاست و باید برای ارتقای سطح این روابط تلاش کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: همچنین در شهر نجف با علمای عظام تقلید از جمله آیت الله سیستانی دیدار داشتیم و بحث‌های خوبی مطرح شد که امیدواریم این مذاکرات در سطح سیاسی هم مثمر ثمر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته