دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 08:24

رئوفیان: نمایندگان مخالف، سند جدی برای حمله به وزرا نداشتند/ عدد آرا نشان می‌دهد جلسه رأی اعتماد فارغ از سیاسی‌کاری و زدو بند جناحی بود

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره علل رأی اعتماد مجلس به وزرای ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش گفت: تغییر ترکیب مجلس و حمله بدون پشتوانه مخالفان در رأی اعتماد مؤثر بود.
کد خبر : 131623

ابوالقاسم رئوفیان در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره پیام رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت گفت: سه عامل عمده در رأی اعتماد به وزرا دخیل بود؛ یک، تغییر ترکیب نمایندگان مجلس در این دوره در مقایسه با دوره گذشته که سبب شد وزرایی که در گذشته به کابینه راه نیافته بودند بتوانند در مجلس دهم به کابینه بپیوندند. دو، حمله‌ای که با استناد به اسناد قابل توجه باشد از سوی مخالفان وجود نداشت و در عین حال، کفایت و دفاع خوب وزرای پیشنهادی برای دیگر نمایندگان محرز شد. سه، در عین حال چند ماهی بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده و عدم رأی اعتماد به این وزرا و معرفی افراد و گزینه‌های دیگر چندان به صلاح کشور نبود.


رئوفیان اضافه کرد: از طرفی، سابقه تاریخی به ما نشان داده است که اغلب افرادی که به عنوان جایگزین و در مرحله دوم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوند اگر ضعیف‌تر از گزینه‌های ابتدایی نباشند همتراز با آنان‌اند. از سوی دیگر ممکن بود، افرادی با چنین کفایت و قابلیتی وجود نداشته باشند.


وی ادامه داد: در مجموع این رأی اعتماد را تدبیری صحیح و بجا از سوی نمایندگان می‌دانم.


این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اگر وزرای جدید بتوانند در چند ماه باقی مانده از عمر دولت، عملکرد قوی و قابل دفاعی داشته باشند در صورت پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 می‌توانند به فعالیت خود در این جایگاه ادامه دهند.


وی افزود: البته این مسأله منوط به رفتار و نحوه برخورد آنها با مخاطبان و افراد درگیر با این وزارتخانه‌هاست. مثلا در نظر گرفتن وضعیت معیشتی فرهنگیان و پیشگیری از وقوع مجدد اتفاقاتی مشابه آنچه اخیرا در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داد، می‌تواند مؤثر واقع شود.


رئوفیان تأکید کرد: به نظر من این رأی اعتماد فارغ از سیاسی‌کاری و زدوبند جناحی بود.


این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رأی اعتماد 192تایی وزیر ورزش، تصریح کرد: تعداد آرا نشان می‌دهد همه فراکسیون ها و نمایندگان فعال، تأثیرگذار بوده‌اند و نمایندگان مخالف نیز نتوانسته‌اند مستندات قوی ارائه دهند.


وی در پایان درباره امکان و احتمال تغییر مشی این سه وزراتخانه در چند ماه پایانی عمر دولت یازدهم گفت: امیدوارم وزرای جدید بتوانند به درستی وظایف و مسئولیت‌های خود را به‌جا بیاورند و با توجه به حساسیت سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان بتوانند خانواده‌های بزرگ هنرمندان، فرهنگیان، جوانان و ورزشکاران را قانع کنند.


وی افزود: به نظر من تدبیر و اولویت‌بندی امور در روزهای پایانی دولت می‌تواند به عملکرد مثبت این افراد در شرایط کنونی کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته