دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 01:04

آمریکا تحریم‌های مالی کره شمالی را سخت‌تر کرد

آمریکا روز گذشته به طور رسمی نهادهای مالی این کشور را از گشایش یا حفظ حساب‌های بانکی که به طور غیرمستقیم به بانک‌های کره شمالی مربوط هستند، منع کرد.
کد خبر : 131618

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که کره شمالی از شرکت‌هایی که به بانک‌های این کشور مربوط هستند برای انتقال غیرقانونی پول جهت حمایت از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کند تا تحریم‌های بین المللی را دور بزند.


این وزارتخانه اعلام کرده در حالی که قوانین آمریکا عملا معاملات با نهادهای مالی کره شمالی را ممنوع کرده است اما این حرکتی در راستای حمایت از تحریم‌های بین‌المللی علیه یپونگ یانگ و حفاظت از سیستم مالی آمریکا در مقابل فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا، موسسات مالی این کشور را موظف کرده که «توجه مقتضی بیشتری به ممانعت از نهادهای کره شمالی برای دسترسی غیرقانونی به حساب‌های مالی در آمریکا به عمل آورند.»


در همین حال، واشنگتن در شورای امنیت در تلاش است تا دیگر کشورهای عضو این شورا را به اعمال تحریم‌های جهانی بیشتر علیه پیونگ یانگ ترغیب کند.


این در حالی است که چین، یکی از اعضای دائم شورای امنیت اعلام کرده در حالی که با فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی مخالف است اما وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور را اقدامی می‌داند که به پیچیده تر شدن پرونده کره شمالی منجر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته