دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قیمت نفت برنت از 63 دلار عبور کرد

در پی افزایش درگیری‌ها در یمن و حمله عربستان به پایانه‌های نفتی این کشور، قیمت جهانی نفت افزایش یافت.
کد خبر : 13156

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، قیمت جهانی نفت که طی ماه‌های اخیر با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده بود، در هفته گذشته روند افزایشی نسبتا آرام خود را آغاز کرد و طی دو روز اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافت.


گفته می شود این افزایش قیمت به دلیل افزایش نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌های یمن و تصرف برخی پایانه‌های نفتی آن توسط دشمن است. از دیگر نگرانی‌های بازار جهانی نفت، تاثیر تنش‌های موجود در یمن بر صادرات عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان است.


در جریان معاملات صبح امروز بازار جهانی نفت، قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه به ٦٣ دلار و 47 سنت و بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز به ٥٦ دلار و 15 سنت به ازای هر بشکه رسید.


طبق آخرین گزارش اوپک، سبد نفتی این سازمان نیز طی هفته گذشته افزایش محسوسی داشت. بر این اساس سبد نفتی اوپک که طی آخرین قیمت پنجشنبه هفته گذشته (20 فروردین) خود در رقم 53 دلار و 52 سنت قرار داشت، مطابق آخرین قیمت اعلامی (26 فروردین) با افزایش تقریبا 5 دلاری به قیمت 57 دلار و یک سنت رسید.


الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل‌دهنده اوپک هستند که حدود 40 درصد عرضه جهانی نفت توسط این کشورها تامین می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته