دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفر سخنگوی وزارت بهداشت به آفریقای جنوبی/ اسناد همکاری دو کشور به زودی در تهران امضا می شود

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت و ارون موتسالدی وزیر بهداشت آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 131553

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، دکتر ایرج حریرچی در این دیدار که با حضور موحدی، سفیر ایران در پرتوریا انجام شد، با اشاره به دیدار مسئولان ارشد دو کشور در ماه‌های گذشته، تاکید کرد: ایران و آفریقای جنوبی از دهه‌های گذشته روابط بسیار خوبی با هم داشته‌اند و لازم است که همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، تقویت شود.


سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح ظرفیت نظام سلامت ایران پرداخت و گفت: ایران در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش پزشکی، تحقیقات و فناوری، تولید دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی در منطقه و عرصه‌های بین المللی توانمندی‌های بسیار زیادی دارد.


دکتر حریرچی تاکید کرد: وزارت بهداشت ایران آمادگی گسترش همکاری‌های همه جانبه را در حوزه سلامت با وزارت بهداشت آفریقای جنوبی دارد زیرا ارتقای نظام سلامت دو کشور به ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و پژوهشی در دو کشور کمک می‌کند.


وزیر بهداشت آفریقای جنوبی نیز گفت: نظام سلامت ایران در زمینه مراقبت‌های اولیه و پوشش همگانی سلامت، نمونه و برجسته است و ما هم علاقه داریم تا روابط دو کشور در حوزه سلامت ارتقا یابد.


وی یادآور شد: در سفری که ماه فوریه به تهران خواهیم داشت، اسناد تفاهم همکاری نظام سلامت دو کشور را امضا می‌کنیم.


گفتنی است این دیدار به دنبال سفر دکتر حریرچی به منظور شرکت در اجلاس سه روزه بین المللی بیمارستان‌ها که در شهر دوربان آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، انجام گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب