دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری در بندر کیاسر

در پی اجرای طرح حمایتی تثبیت و احیای تولید ماهیان خاویاری کشور توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه استان شمالی کشور مرکز پرورش ماهیان خاویاری و خرید خاویار و فرآوری آن برای کمک به کار آفرینان و توسعه صادرات در منطقه" انبارسر"ایجاد می شود
کد خبر : 131513

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، در پی اجرای طرح حمایتی تثبیت و احیای تولید ماهیان خاویاری کشور توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه استان شمالی کشور ، رئیس بنیاد مستضعفان از ایجاد مرکز پرورش ماهیان خاویاری و خرید خاویار و فرآوری آن برای کمک به توسعه صادرات در منطقه انبارسر بندر کیاشهر خبر داد.


محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بررسی پیشرفت طرح حمایتی بنیاد مستضعفان برای پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنیاد مستضعفان باید به طور واقعی برای مستضعفان و محرومیت زدایی و توانمند سازی این گروه از اقشار جامعه باشد گفت : در بنیاد مستضعفان به این جمع‌بندی رسیدیم که با کار آفرینی و حمایت از طرح های اشتغال زایی به بهبود وضعیت اقتصادی مردم مناطق محروم و به ویژه مناطق روستایی کشور کمک کنیم .


توانمند سازی مردم روستاهای کشور


وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم پول بنیاد مستضعفان را برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی مردم و محرومیت زدایی مناطق به‌کار گرفته شود .


رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از طرح‌های اشتغالزا در استان‌ها با اختصاص تسهیلات حمایت می‌شود، تصریح کرد: تفاهمنامه سه جانبه پرداخت تسهیلات توسط بنیاد علوی، استانداری و بانک سینا منعقد شده و تسهیلات با سود 18 درصد از طریق بانک سینا به طرح‌های اشتغالزایی پرداخت می‌شود.


وی گفت: پنج درصد از سود 18 درصدی از طریق استانداری‌ها و پنج درصد دیگر از طریق بنیاد علوی یارانه پرداخت می‌شود و سود تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا با سود 8 درصدی است.


سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزا توسط استانداری‌ها بررسی شده و به بانک سینا ارائه می‌شود، یادآور شد: تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغالزا تا سقف 2 میلیارد تومان است تا بتوانیم به افراد بیشتری تسهیلات پرداخت شود.


وی اضافه کرد: مبلغ پنج درصد یارانه سود تسهیلات اشتغالزایی استانداری‌ها در مناطق روستایی توسط معاونت توسعه مناطق مروم و روستایی ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.


رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد با شیلات همکاری مشترکی برای تثبیت و احیای تولید ماهیان خاویاری در سه استان شمالی کشور دارد، یادآور شد: علاوه بر آن طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در استان‌های شمالی را نیز پیگیری می‌کنیم.


سعیدی‌کیا آورده افراد برای راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس را تنها 9 درصد کل طرح توجیهی عنوان کرد و افزود: با انجام 9 درصدی طرح ، تسهیلات کم بهره به کار آفرینان پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پشتیبانی فنی و کارشناسی از کار آفرینان کشور برای اجرای موفق طرح احیای تولید خاویار و ماهیان خاویاری ایران در سه استان کشور از ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری در بندر کیاشهر خبر داد و گفت: مرکز تولید بچه ماهیان خاویاری و همچین مرکز خرید خاویار تولید شده از سوی کار آفرینان و تولید کنندگان و فرآوری آن برای احیای سهم کشور در بازار های بین المللی در منطقه انبارسر بندر کیاشهر ایجاد می‌شود.


پرداخت تسهیلات به 9 طرح تولید ماهیان خاویاری در گیلان


سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان ، مهدی تفضلی معاون توسعه بنیاد مستضعفان ، عظیم رجایی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و دامپرور یبنیاد مستضعفان و رحیم عبادی مدیر عامل شرکت آبزی پروی فردوس مجری طرح مذکور از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان پس از بازدید از مرکز تحقیقات تاسماهیان دریای خزر شهید بهشتی از دو طرح تولید ماهیان خاویاری بازدید و در مراسم کلنگ زنی طرح تولید ماهیان خاویاری با ظرفیت 30 تن گوشت و 600 کیلو خاویار ، جانباز سرافزار علیرضا رضوانی شرکت کردند و علاوه بر آن در پی این سفر 9 طرح های توجیهی آقایان مصطفی ناتینا ، مسعود حلاج پور ، علیرضا رضوانی ،رحیم رستمی ،وحید سلمان نژاد،محمد فتحی ،محمد شقاقی و نورو الله هادی و خانم مونا علوی مورد تایید قرار گرفته و دستور پرداخت تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های مذکور با ظرفیت تولید 15 تا 40تن گوشت و 500 کیلو تا 1 تن خاویار صادر شد.


گفتنی است در رابطه با طرح حمایتی بنیاد مستضعفان از تولید ماهیان خاویاری به زودی عملیات اجرایی سه طرح در استان مازندران و 2 طرح در استان گلستان آغاز و تسهیلات بانکی برای راه اندازی هر چه سریعتر طرح ها پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته